مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1396 ساعت 09:352017-08-08بين الملل

هنری کسینجر: پس از شکست داعش، امپراتوری ایران گسترش می یابد


در خاورمیانه کنونی دیگر مثل "دشمن دشمن من دوست من است" مصداق ندارد چون " دشمن دشمن من می تواند همچنان دشمن من باشد.

" - هنری کسینجر دیپلمات نام آشنا و کهنسال آمریکایی نسبت به گسترش نفوذ و قدرت ایران در منطقه خاورمیانه پس از شکست داعش هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران" این دیپلمات بازنشسته 94 ساله آمریکایی در مقاله ای نوشت: نابودی داعش ممکن است به تقویت "امپراتوری رادیکال ایران" در خاورمیانه منجر شود.

به نوشته وزیر امور خارجه اسبق آمریکا (دولت نیکسون): اگر ایران قلمروهای تحت اشغال داعش در خاورمیانه را به زیر سلطه و نفوذ خود درآورد ممکن است شاهد شکل گیری امپراتوری جدید ایران در منطقه باشیم.

به نوشته کسینجر:" در شرایط کنونی خاورمیانه باور به مثل سنتی - دشمن دشمن من دوست من است - رنگ باخته چون در خاورمیانه کنونی دشمن دشمن شما ممکن است همچنان دشمن شما باشد.

خاورمیانه کنونی همان گونه که با اقدامات خاص جهان را تحت تاثیر قرار می دهد به همان میزان نیز با تغییر ایدئولوژی هایش جهان را متاثر می سازد.

"کسینجر افزوده است: هم ایران شیعه و هم بسیاری از کشورهای رقیب سنی ایران و نیز قدرت های خارجی بر ضرورت نبرد با داعش هم نظرند، اما چه قدرتی خواهد توانست پس از داعش قلمروهای تحت اشغال این گروه را در اختیار بگیرد؛ ایران شیعه؟ یا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنری کسینجر: پس از شکست داعش، امپراتوری ایران گسترش می یابد

هنری کسینجر: پس از شکست داعش، امپراتوری ایران گسترش می یابد