مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1396 ساعت 11:052017-07-31سياسي

یک کارشناس: قانون ساختمان به استاندارد جهانی نزدیک شد


نکات مثبت آیین نامه کنترل ساختمان جهت ارائه ساختاری قانونمند و اصولی مبتنی بر استانداردهای نزدیک به جهانی به مراتب بیشتر از نکات منفی آن که اغلب جزیی است به چشم می خورد.

- یک کارشناس حقوق کسب و کار گفت: نکات مثبت آیین نامه کنترل ساختمان جهت ارائه ساختاری قانونمند و اصولی مبتنی بر استانداردهای نزدیک به جهانی به مراتب بیشتر از نکات منفی آن که اغلب جزیی است به چشم می خورد.

مصطفی خلیلی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در ماده 1 آیین نامه کنترل ساختمان به تعاریف و اصطلاحات پرداخت شده که البته در چند مورد دارای اشکالاتی است.

از جمله اینکه در خصوص تعریف شغل ثابت مسامحه صورت گرفته چراکه الزاما پرداخت حق بیمه دال بر احراز اشتغال تمام وقت شخص نمی باشد.

وی افزود: همچنین در ماده 6 در خصوص نحوه ارجاع یا محول کردن وظایف شهرداری ها به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر ساز و کاری تعیین نشده است.

قاعدتا مطابق این ماده یکی از وظایف محول شده به شهرداری ها بحث بازرسی است که البته در این ماده شهرداری جهت ارجاع امر بازرسی به اشخاص حقیقی یا حقوقی دارای اختیار است نه الزام که این مساله می تواند تالی فاسد به همراه داشته باشد.

اما از سوی دیگر این آیین نامه با ایجاد تحول بنیادین در روند معمول گذشته قطعا اثرات مثبتی را از خود بر جای خواهد گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک کارشناس: قانون ساختمان به استاندارد جهانی نزدیک شد

یک کارشناس: قانون ساختمان به استاندارد جهانی نزدیک شد