مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1396 ساعت 14:312017-06-03اقتصادي

افزایش تعداد چک های برگشتی ربطی به رکود ندارد


با توجه به اینکه پروسه تبادل چک در چکاوک کاملا متفاوت با اتاق پایاپای است همکاران در حوزه های خبری تلقی کردند بانک مرکزی مخفی کاری می کند واگر اعداد برگشتی را منتشر کند ممکن است شائبه رکود افزایش یابد.

- این مساله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو"، طبق آمار بانک مرکزی فقط در اسفند ماه سال 95، رقم 12700میلیارد تومان چک برگشت خورده است.

اگر این یک ماه را به 12 ماه سال تعمیم دهیم رقم کل چک های برگشتی به بیش از 150 هزار میلیارد تومان می رسد در حالی که کارشناسان برگشت خوردن چک را یکی از عوامل رکود عنوان کرده و اینکه از هر 5 چک صادر شده یکی برگشت می خورد را علامت خوبی برای اقتصاد کشور نمی دانند، اما سید محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی تاثیر رکود بر برگشت خوردن چک را رد کرده و امیدوار است درآینده ای نه چندان دور با اتکا به ظرفیت های سامانه چکاوک بی اخلاقی های ناشی از عدم پراخت چک در کشور کمترمشاهده شود.

سید محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی در حالی که نزدیک به دو سال از راه اندازی سامانه چکاوک می گذرد و مردم منتظر اجرای طرح های 2 و 3 چکاوک هستند ویژگی ها و شاخص های این سامانه را تبیین کرده است که در ادامه می خوانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تعداد چک های برگشتی ربطی به رکود ندارد

افزایش تعداد چک های برگشتی ربطی به رکود ندارد