مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اردیبهشت 1396 ساعت 23:012017-05-18پزشكي

شناسایی 50 هزار بیمار التهاب روده ای در کشور


رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: براساس آمار انجمن بیماری گوارشی کشور تاکنون 50 هزار بیمار گوارشی التهام روده ای شناسایی شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو"، کامران باقری لنکرانی امروز در حاشیه برگزاری سمینار بیماری التهابی روده ای به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: در هفته 25 بیمار التهاب روده ای در استان فارس شناسایی و طبق پیش بینی ها از هر هزار نفر یک نفر در کشور مبتلا به بیماری التهاب روده ای هستند.

وی با اشاره به اینکه در هفته نخست خردادماه که به عنوان هفته گوارش در دنیا و ایران نامگذاری شده است، برنامه های متعددی برگزار خواهد شد، افزود: مصرف غذاهای غربی و نوشابه و نیز استعمال دخانیات از جمله عوامل بروز بیماری گوارشی و التهاب روده ای است.

رییس مرکز تحقیقات سیاستگزاری سلامت خاطرنشان کرد:شرکت های زیست فناوری بومی برای مقابله با بیماری گوارشی اقدام به تهیه و تولید داروهای بیولوژیک کرده اند.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بیماری التهاب روده ای ابتدا در جوانان و سپس میانسالان بیشتر خود را نشان می دهد و اگر در تشخیص این بیماری تعلل شود مزمن و درمان آن به سختی صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 50 هزار بیمار التهاب روده ای در کشور

شناسایی 50 هزار بیمار التهاب روده ای در کشور