مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1395 ساعت 09:302017-02-25بين الملل

راهبرد ترامپ در برابر تهران


آغاز پرهیاهوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و نمود آن در تصمیمات جنجال برانگیز و رفتارهای عجیب وغریب در زمینه های مختلف و به ویژه در روابط با کشورهای جهان از جمله ایران، - ذهن آنهایی که مسائل آمریکا را دنبال می کنند، با سؤالات زیادی درباره اصول استراتژی ترامپ در سیاست خارجه اش از منظر روابط بین الملل روبه رو می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صابر گل عنبری کارشناس مسائل بین الملل با این مقدمه در شرق نوشت: در رابطه با جمهوری اسلامی ایران به نظر می رسد سیاست جدید دولت آمریکا در قبال این کشور بر دو نظریه شناخته شده در علم روابط بین الملل استوار است؛ یکی نظریه مرد دیوانه و دوم نظریه بازی با برایند صفر .

1ـ نظریه مرد دیوانه : این نظریه را نظریه پرداز معروف آمریکا هنری کسینجر ، مشاور امنیت ملی ریچارد نیکسون، رییس جمهور آمریکا اختراع کرد و از آن در مذاکرات با ویتنامی ها هنگام جنگ آمریکا علیه ویتنام در دهه 60 قرن گذشته استفاده کرد.

کسینجر در نقش یک میانجی دلسوز به له دوک تو ، رییس هیئت مذاکره کننده ویتنامی هشدار می داد که اگر مذاکرات شکست بخورد و خبرش به نیکسون برسد، او مرد دیوانه ای است که از کوره در خواهد رفت و دستور می دهد کل ویتنام با خاک یکسان شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهبرد ترامپ در برابر تهران

راهبرد ترامپ در برابر تهران