مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1395 ساعت 15:002017-02-04اقتصادي

بازی وزارت اقتصادباارقام«رشد»برای لاپوشانی حقیقت


در حالی روابط عمومی وزارت اقتصاد دلیل مغایرت عدد رشد اقتصادی اعلام شده در نشست خبری اخیر را اعلام نرخ ها براساس قیمت های جاری دانست که چنین آمارهایی در هیچ یک از محافل کارشناسی، - دانشگاهی، علمی و مدیریتی بر این مبنا اعلام نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، در پی اعلام جزییات ارقام رشد اقتصادی توسط معاون اقتصادی وزیر اقتصاد که متفاوت از ارقام بانک مرکزی و مرکز آمار ایران بود، گزارشی با عنوان همه آمارهای غلط معاون وزیر اقتصاد/ منبع آمارها کجاست؟ در 13 بهمن ماه منتشر شد.

اما روابط عمومی وزارت اقتصاد روز 14 بهمن ماه با تاکید بر اینکه آمار ارایه شده توسط معاون اقتصادی دقیق و مستند است، اعلام کرد: آمارهای رشد زیر بخش فعالیت های اقتصادی اعلام شده توسط معاون امور اقتصادی به قیمت های جاری بوده است، این موضوع در خلال کنفرانس مطبوعاتی نیز چندین بار مطرح گردیده بود.

جهت افزایش اطلاعات نگارنده معروض می دارد؛ چنانچه آمارهای اعلامی به قیمت ثابت باشد، سال پایه باید بصورت مشخص ذکر گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، بسیار جای تعجب دارد که معاون اقتصادی وزیر اقتصاد به جای آنکه نرخ های رشد را براساس قیمت های ثابت اعلام کند، براساس قیمت های جاری اعلام کرده است، زیرا این ارقام به دلیل تاثیر تورم در آن مبنا قرار نمی گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی وزارت اقتصادباارقام«رشد»برای لاپوشانی حقیقت

بازی وزارت اقتصادباارقام«رشد»برای لاپوشانی حقیقت