مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1395 ساعت 17:002016-10-09بين الملل

تعداد کل بازداشتی های کودتا در ترکیه


رابرت فیسک، روزنامه نگار مشهور انگلیسی در مطلبی نوشته است: تعداد بازداشتی های دوران پس از کودتای نافرجام در ترکیه از جمله در میان مقامات ارتش، - استادان دانشگاه و مقامات محلی و قوه قضاییه طبق آمارهای اعلام شده از سوی دولت آنکار به 70756 تن رسیده است هرچند که برخی از این بازداشتی ها آزاد شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا رابرت فیسک در این مطلب خود با اشاره به اینکه اغلب کشورهای همسایه ترکیه اعلام آمار زندانی های مربوط به نیروهای امنیتی و قضایی را جزو اسرار نظامی می دانند اما ترکیه به تدریج آمار بازداشت ده ها هزار سرباز، پلیس، قاضی، دادستان، استاد دانشگاه و دیگر بازداشتی ها را به اتهام ارتباطشان با فتح الله گولن و کودتای نافرجام ماه ژوییه منتشر می کند و اکنون بعد از چند هفته این بازداشتی ها به عدد بزرگ 70756 نفر رسیده است.

به گفته رابرت فیسک، در یک کشور عربی هر شهروندی که چنین آماری را منتشر کند، بازداشت می شود اما افشای این آمارها اکنون در ترکیه تبدیل به بخشی از جنگ تبلیغاتی دولت شده است.

رابرت فیسک با اشاره به اینکه مردم ترکیه همچنان باید بدانند که این بازداشت ها ادامه خواهد یافت عنوان کرد که عجیب ترین آمار مربوط به نیروهای مسلح است و طبق چیزی که اعلام شده 7028 تن از اعضای نیروهای مسلح ترکیه شامل 164 ژنرال و دریادار، 287 سرهنگ، 222 سرهنگ دوم و 35


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد کل بازداشتی های کودتا در ترکیه

تعداد کل بازداشتی های کودتا در ترکیه