مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1395 ساعت 23:262016-07-06فرهنگي

چرا رسوایی2 یک فیلم شخصی نیست/1 رسوایی2 و حس در جهان بودن/ تمام تلاش ها برای آنکه فیلم ده نمکی نفروشد


بین همه تفسیرهایی که بر رسوایی2 شده و همه تلاش هایی که صورت پذیرفته تا فیلم ده نمکی نفروشد و همه شادمانی ها از کمدی های فاقد هر تفکری که می فروشد، - نکته ای از سوی کسانی که اصلاً هم در نقد و فیلم دیدن تازه کار به حساب نمی آیند، گفته می شود که حیرت انگیز است.

"_ گروه سینما و تئاتر: نوشته های احمد میراحسان درباره رسوایی، انگیزه نیرومندی به وجود آورد که با او گفت وگو کنیم و بپرسیم علت توجه و این حساسیت چالش برانگیز او چیست؟ که دامنه مصاحبه به درازا کشید و آن را خواهید خواند.

اما اولین پرسش آن است که چرا احمد میراحسان، بند کرده است به رسوایی2 ؟! به نظر می رسد ده نمکی برای او به یک چالش جدی علیه مافیای ژورنالیسم و رسانه نقدنویسی مدرن تبدیل شده است.

احمد میراحسان مدت هاست تمایلش را به حضور در رسانه ها از دست داده است، چون معتقد است بیان حرفی که بدان معتقد است از دو سر، راست و چپ با مانع روبه روست.

با وجود این میراحسان، منتقدی مشهور به دفاع از هنر آوانگارد و سینمای هنری است.

مقالات او درباره سینمای رویکردگرای ایران و تأسیس یک سینمای اصیل و متفکر و مستقل و نوی ایرانی مدت ها زبانزد بوده است.

این به نوبه خود، این نکته را مؤکد می دارد که تلاشش در راه اعتلای سینمای مستقل ما، سابقه دار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا رسوایی2 یک فیلم شخصی نیست/1 رسوایی2 و حس در جهان بودن/ تمام تلاش ها برای آنکه فیلم ده نمکی نفروشد

چرا رسوایی2 یک فیلم شخصی نیست/1 رسوایی2 و حس در جهان بودن/ تمام تلاش ها برای آنکه فیلم ده نمکی نفروشد