مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1395 ساعت 09:062016-04-16دانش

دانشجوی واحد علوم و تحقیقات درمان جدیدی برای سرطان سینه ارائه داد


فرحناز یزدان طلب، دانشجوی واحد علوم و تحقیقات در تحقیقاتی با همکاری محققان انستیتو پاستور ایران، درمان جدیدی برای سرطان سینه ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، فرحناز یزدان طلب، مجری این تحقیق و دانشجوی کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات در این رابطه گفت: پلاسمای جت یکی از پر استفاده ترین روش ها برای تولید پلاسمای اتمسفری سرد است.

یزدان طلب افزود: پلاسمای جت نوعی تخلیه الکتریکی پایدار، هموژن و یکنواخت در فشار اتمسفری تولید می کند و دمای گاز در این تخلیه الکتریکی کمتر از 50 درجه است که برای درمان حساس به حرارت بسیار مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح پژوهشی با عنوان بررسی روش پلاسمای اتمسفری سرد در درمان سرطان سینه ، تاثیر پلاسمای اتمسفری سرد روی سلول های سرطان سینه رده MDA-MB-231 مورد بررسی قرار گرفته است.

دانشجوی کارشناسی ارشد بیوشیمی افزود: هدف از این تحقیق که در فاز کشت سلولی انجام شده است، بررسی مهار رشد سلول های سرطانی سینه با استفاده از پلاسما جت اتمسفری سرد بود.

به گفته یزدان طلب، در این پژوهش از گاز هلیوم برای ایجاد پلاسما در دمای اتاق به صورت تابش نقطه ای در سه زمان مختلف 60، 90 و 120 ثانیه استفاده شد و با استفاده از آزمایش سمیت سلولی (MTT ) درصد زنده ماندن سل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجوی واحد علوم و تحقیقات درمان جدیدی برای سرطان سینه ارائه داد

دانشجوی واحد علوم و تحقیقات درمان جدیدی برای سرطان سینه ارائه داد