مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 اسفند 1394 ساعت 14:152016-02-26بين الملل

پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما از سوی آمریکا


روبرت ورک معاون وزیر دفاع آمریکا قبل از اجرای این آزمایش به خبرنگاران گفت: این آزمایش های موشکی که از ژانویه 2011 تاکنون دستکم 15 بار صورت گرفته ، - پیامی برای رقبای راهبردی آمریکا مانند روسیه، چین و کره شمالی است که واشنگتن از زرادخانه هسته ای موثری برخوردار است.

ارتش آمریکا دومین موشک بالستیک بین قاره ای خود را در مدت یک هفته برای نشان دادن قابلیت اتکای این کشور به تسلیحات هسته ای به رقبای خود، آزمایش کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، خبرگزاری رویترز از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در ایالت کالیفرنیای آمریکا نوشت، این شلیک آزمایشی پنجشنبه شب همزمان با اوج گیری تنش های راهبردی واشنگتن با کشورهایی مانند روسیه و کره شمالی صورت گرفت.

به گفته یک خبرنگار رویترز که شاهد این پرتاب آزمایشی بود، این موشک غیرمسلح به نام ماینوتمن 3 اندک زمانی پیش از نیمه شب به وقت محلی از یک سیلو در پایگاه هوایی نیروی هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا به سوی منطقه هدف نزدیک کواجالین آتول در مجمع الجزایر مارشال در جنوب اقیانوس آرام، شلیک شد.

روبرت ورک معاون وزیر دفاع آمریکا قبل از اجرای این آزمایش به خبرنگاران گفت: این آزمایش های موشکی که از ژانویه 2011 تاکنون دستکم 15 بار صورت گرفته ، پیامی برای رقبای راهبردی آمریکا مانند روسیه، چین و کره شمالی است که واشنگتن از زرادخانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما از سوی آمریکا

پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما از سوی آمریکا