مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 بهمن 1394 ساعت 09:152016-02-17اقتصادي

احیای تالاب جازموریان دردستورکار محیط زیست


منشأ 25 درصد از گرد و خاک موجود کشور از تالاب جازموریان است که بحث احیای این تالاب در دستورکار محیط زیست قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، معصومه ابتکار در نشست خبری در چابهار اظهار کرد: امسال برای احیای تالاب هامون 8.

5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم که پنج میلیارد تومان آن ملی و 3.

5 میلیارد آن نیز استانی است.

وی به مشترک بودن تالاب بین المللی هامون با افغانستان اشاره کرد و گفت: در رابطه با مشکلات این تالاب و احیای آن هم در سفر آقای عبدالله عبدالله، رییس هیت اجرایی و هم با رییس جمهور افغانستان دیدارهای جداگانه ای داشته ام که انشالله به زودی نتایج خوبی هم در این باره بدست می آید.

ابتکار در ادامه به تخصیص 60 میلیون مترمکعب حق آبه تالاب هامون از منابع آب داخلی اشاره کرد و افزود: متاسفانه مشکل کمبود آب در تمام کشور است و مربوط به سیستان و بلوجستان نیست.

وی با بیان اینکه مشکل ریزگردها یک مشکل ملی است، اضافه کرد: منشأ 25 درصد از گرد و خاک موجود کشور از تالاب جازموریان است که بحث احیای این تالاب در دستور کار محیط زیست قرار گرفته است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، برداشت بی رویه آب و الگوی نامناسب کشت را از عوامل مهم وقوع پدیده خشکسالی برشمرد و گفت: تاکید ما بر ارزیابی منابع آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای تالاب جازموریان دردستورکار محیط زیست

احیای تالاب جازموریان دردستورکار محیط زیست