مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 بهمن 1394 ساعت 10:062016-02-03اقتصادي

رژیم سعودی برای اولین بار وام می گیرد


در پی کاهش بهای نفت و افزایش هزینه ها، رژیم عربستان سعودی در صدد است به منظور جبران کسری بودجه بالغ بر 87 میلیارد دلاری برای اولین بار در تاریخ این کشور وام بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم" به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، عربستان سعودی در صدد است به منظور جبران کسری بودجه بالغ بر 87 میلیارد دلار خود ناشی از کاهش شدید بهای نفت، برای اولین بار از بازارهای بین المللی وام بگیرد.

به دلیل کاهش 70 درصدی بهای نفت از نیمه سال 2014 میلادی عربستان به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت اوپک، با کسری بودجه بی سابقه ای روبرو شده است.

مسئولان سعودی تحت تاثیر این شرایط درصدد اتخاذ تدابیر گسترده ای برای کاهش هزینه های عمومی هستند و به گفته کارشناسان اقتصادی چه بسا میزان بدهی ریاض در مرحله اول به پنج میلیارد دلار برسد.

کاهش قیمت نفت و نواخته شدن زنگ خطر در عربستان/کسر بودجه عربستان از یکصد میلیارد دلار فراتر می رود عربستان روز گذشته با اعلام کاهش ذخایر مالی و نقدی خود به حدود 600 میلیارد دلار که پایین ترین سطح در چهار سال گذشته به شمار می آید ، زنگ خطر بحران مالی را در این به صدا در آورد.

این در حالی است که پیش بینی شده است این رقم تا پایان سال جاری میلادی به 500 میلیارد دلار کاهش یابد و به این ترتیب درصورت ادامه روند کاهش قیمت نفت،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم سعودی برای اولین بار وام می گیرد

رژیم سعودی برای اولین بار وام می گیرد