مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 بهمن 1394 ساعت 09:562016-01-22بين الملل

ریشه های حوادث المقدادیه عراق و اهداف خطرناک پشت پرده آن


برخی طرف های منطقه ای و پیش از همه عربستان در تلاش هستند با اتهام زنی به نیروهای مردمی عراق و ادعای حوادث دروغین در استان دیالی، خود را حامی اهل تسنن عراق جلوه داده و برای تشکیل دولت سنی مذهب در عراق بازارگرمی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم" به نقل از روزنامه الاخبار، برخی طرف های منطقه ای و پیش از همه عربستان در تلاش هستند از راههای مختلف از جمله اتهام زنی به نیروهای مردمی عراق و طرح ادعای دروغین علیه ایران و نیز ادعای حوادث فاجع بار در استان دیالی، خود را حامی اهل تسنن عراق جلوه داده و فریاد مظلومیت اهل تسنن را به جوامع بین المللی رسانده و به این ترتیب برای تشکیل دولت سنی مذهب در عراق بازارگرمی کنند.

به نظر می رسد تلاش برای تقویت دسته بندی در عراق با اقدامات تحریک آمیز کشورهای عربی خلیج فارس و در راس آنان عربستان در جریان بوده و از پشتیبانی بین المللی برخوردار است.

رخدادهای چند روز اخیر در دیالی نه از نظر جغرافیای این استان و هم مرز بودن آن با ایران و اینکه در صورت متصل شدن با استان الانبار در غرب، کشور را از وسط به دو نیمه تقسیم می کند و نه از نظر اوضاع طبیعی آن حادثه ای کوچک و جزیی نیست.

تلاش برای مظلوم نمایی و جلب حمایت بین المللی در دیالی به عبارت بهتر در نگاهی به حوادث دیالی باید این نکته را در نظر داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه های حوادث المقدادیه عراق و اهداف خطرناک پشت پرده آن

ریشه های حوادث المقدادیه عراق و اهداف خطرناک پشت پرده آن