مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 دی 1394 ساعت 09:552016-01-09اجتماعي

تفکیک شدن مدارس بالای 500 نفر


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول بنیادین مدارس ابتدایی بالای 500 نفر به دو مدرسه تفکیک خواهند شد.

- محمد دیمه ور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، مدارس دانش آموزان پایه های اول تا سوم در یک مدرسه و دانش آموزان چهارم تا ششم در مدرسه دیگری ساماندهی خواهند شد.

وی افزود: برای اجرای کامل این طرح به 20 هزار مدرسه جدید نیاز داریم که بخشی از این کمبود را از تبدیل دبیرستان ها به دبستان ها تامین خواهیم کرد.

دیمه ور تاکید کرد: با کاهش دوره دوم متوسطه از چهار به سه سال بخشی از دبیرستان ها مازاد می شوند و می توانند به مدارس ابتدایی تبدیل شوند.

وی گفت: همچنین طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلمان پایه های اول تا سوم و چهارم تا ششم هر دانش آموز در یک مدرسه ثابت می شوند تا فعالیت آموزشی بهتر صورت گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: از 61 هزار مدرسه ابتدایی در کشور 35 هزار مدرسه روستایی با کلاس های چند پایه بوده و 26 هزار مدرسه در شهرها هستند که درصدی از این مدارس بسیار پرجمعیت است.

دیمه ور تعداد استاندارد دانش آموزان در یک مدرسه ابتدایی را 200 نفر عنوان کرد و افزود: تحصیل دانش آموز در مدارس بالای این تعداد مشکلاتی را برای دانش آموزان و معلمان آن ها ایجاد خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفکیک شدن مدارس بالای 500 نفر

تفکیک شدن مدارس بالای 500 نفر