مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 شهریور 1394 ساعت 15:002015-09-08سياسي

روایت صالحی از مذاکرات هسته ای عمان


رییس سازمان انرژی هسته ای در نشست امروزکمیسیون برجام تأکید کرد که حق غنی سازی در هیچ یک از مذاکرات 1+5 از سوی آمریکایی ها به رسمیت شناخته نشد، - بلکه در گفت وگوی مسقط آمریکایی ها حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناختند، بعد از آن بود که دولت جدید آمد و مذاکرات را پیگیری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر صالحی که برای بررسی برجام از ابعاد فنی ، تخصصی از جمله غنی سازی سانتریفیوژها، سایت های هسته ای فردو، نطنز ، آب سنگین اراک و نوع همکاری ایران و آژانس در جلسه امروز کمیسیون برجام حاضر شده بود گفت: سازمان انرژی اتمی متعلق به نظام است و نه دولت ها و بدون توجه به چارچوب های نظام تصمیم گیری نمی کند.

وی با بیان اینکه احیای فعالیت هسته ای به دوران بعد از جنگ تحمیلی بر می گردد خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی تصمیم گرفت نیروگاه های هسته ای خود را از نو راه اندازی کند.

از بین کشورهای موجود روس ها برای ساخت نیروگاه بوشهر اعلام آمادگی کردند و از همان زمان ما به فکر استقلال در تامین سوخت افتادیم به همین جهت وارد چرخه سوخت هسته ای شدیم و علیرغم اکراه و امتناع کشورهای دیگر برای همکاری با ایران ما خودمان یک صنعت هسته ای بومی و متکی به خود را آغاز کردیم و از اکتشاف تا غنی سازی و تبدیل آن به میله های سوخت را خودمان انجام دادیم و الان در مرحله توسعه و تجار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت صالحی از مذاکرات هسته ای عمان

روایت صالحی از مذاکرات هسته ای عمان