مطالب مرتبط:
چیستی و چگونگی تنفیذ
چیستی و چگونگی تنفیذ
چیستی و چگونگی تنفیذ
چیستی و چگونگی تنفیذ
(عکس) تنفیذ های جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 مرداد 1403 ساعت 18:002024-07-25سياسي

چیستی و چگونگی تنفیذ


عضو حقوقدان شورای نگهبان در یادداشتی نوشت: بر مبنای نظریه سیاسی اسلام هیچ فرد و گروهی بدون داشتن مبانی موجه شرعی حق اعمال حاکمیت بر مردم را نخواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان در یادداشتی نوشت: بر مبنای نظریه سیاسی اسلام هیچ فرد و گروهی بدون داشتن مبانی موجه شرعی حق اعمال حاکمیت بر مردم را نخواهد داشت.

از این رو تنفیذ حکم ریاست جمهور به وسیله ولی فقیه در مقام تفویض امور اجرایی کشور به وی و محقق کننده رکن مشروعیت این جایگاه خواهد بود.

بند نهم اصل صد و دهم قانون اساسی که مربوط به وظایف و اختیارات رهبری است، از امضای حکم ریاست جمهوری پس از انتخابات مردم توسط رهبری سخن می گوید، که در واقع از مفهوم رسمیت بخشیدن و نافذ کردن حکم ریاست جمهوری به کلمه ی تنفیذ یاد می شود.

رسانه KHAMENEI.

IR در آستانه برگزاری مراسم تنفیذ نهمین رییس جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی به قلم عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان و استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران به بررسی جایگاه و مفهوم تنفیذ پرداخته است.

تدوین کنندگان قانون اساسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در برابر نظام طاغوت در مقام طراحی و ساختارسازی برای نظام سیاسی مبتنی بر نظریه مردم سالاری دینی ن


برچسب ها: جمهور - رییس پژوهشکده شورای نگهبان - شورای نگهبان - ریاست جمهوری - عضو حقوقدان شورای نگهبان - پژوهشکده شورای نگهبان - حقوقدان شورای نگهبان
آخرین اخبار سرویس:

چیستی و چگونگی تنفیذ

چیستی و چگونگی تنفیذ