مطالب مرتبط:
فیلم: اعتراض تند داریوش اقبالی به استفاده از ترانه اش در سریال داریوش
افتتاح سرزمین تمدن های کشور های حوزه مقاومت در برج میلاد
پزشکیان: تلاش خواهم کرد جز عدالت و انصاف کار دیگری نکنم/ اگر حق را به حق دار بدهیم، ایرانی قادر است که عزت و سربلندی را دوباره به خاک این سرزمین برگرداند
سرزمین تمدن ها یک رویداد بزرگ و بی سابقه در کشور است
افتتاح سرزمین تمدن های کشورهای حوزه مقاومت در برج میلاد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 مرداد 1403 ساعت 07:252024-07-27فرهنگي

گیلان؛ سرزمین شعر و موسیقی و ترانه


گیلان سرزمین شعر و موسیقی و ترانه است و به هرجای این دیار بنگریم؛ حضور شعر و موسیقی را در زندگی روزمره مردم می ببینیم از تنبور تالش و زرد ملیجه گرفته تا آواز دیلمان.

- ایسنا/گیلان یک شاعر گیلانی گفت: گیلان سرزمین شعر و موسیقی و ترانه است و به هرجای این دیار بنگریم؛ حضور شعر و موسیقی را در زندگی روزمره مردم می ببینیم از تنبور تالش و زرد ملیجه گرفته تا آواز دیلمان.

علی پورحسن آستانه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: موسیقی و ترانه های فولکلور برگرفته از غم و شادی مردم و محیط هر منطقه است.

در گیلان اشعاری که از گذشته وجود دارد که از دریا و جنگل، رودخانه و آواز پرندگان و شرشر باران گرفته شده که هنوز هم زنان و مردان آنها را در شادی هایشان و گاه در شالیزارها و چای باغ ها زمزمه می کنند.

وی با بیان اینکه جایگاه شعر و موسیقی فولکلور گیلان در عرصه هنر کشور جایگاه بسیار فاخری است، افزود: گیلان شعرا و خواننده های بزرگی داشته و دارد و امروزه مردم از آثار ارزشمند آنها خاطره ها دارند و در واقع این آثار؛ نوستالژی مردم گیلان است.

پورحسن با اشاره به اینکه مردم گیلان اهل شعر و موسیقی و ترانه هستند و زندگی شان موزون است، تاکید کرد: به بازار رشت که می رویم ماهی فروش و میوه فروش با موسیقی حرف می زنند و با شعر محصول خود را عرضه می کنند.


برچسب ها: موسیقی - گیلان - زندگی روزمره - ترانه - سرزمین - فولکلور - آواز
آخرین اخبار سرویس:

گیلان؛ سرزمین شعر و موسیقی و ترانه

گیلان؛ سرزمین شعر و موسیقی و ترانه