مطالب مرتبط:
علت افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی
علت افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی
علت افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی
دلیل افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی چیست؟
علت افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1403 ساعت 16:502024-06-24اقتصادي

علت افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی؟


سالانه 250 هزار میلیارد ریال هزینه یارانه سوخت 600 تومانی هواپیما داده می شود که پروازهای خارجی ایرلاین ها که مشمول نرخ گذاری نبوده با همین سوخت یارانه ای انجام می شود و علاوه بر این، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ سید کمال هادیانفر در خصوص افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی در روزهای اخیر گفت: دولت چه در قالب شورای عالی هواپیمایی کشوری یا ستاد تنظیم بازار یا شورای عالی هماهنگی ترابری هیچ مصوبه ای مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشته است.

با این حال برخی شرکت های هواپیمایی به واسطه رأی صادره آذرماه 1402 دیوان عدالت اداری که کلیه اختیارات دولت را از نرخ گذاری و کنترل قیمت بلیت هواپیما سلب می کند، اقدام به افزایش قیمت بلیت ها کرده اند.

ایسنا نوشت؛ وی در ادامه توضیح داد: پیش از صدور رأی مذکور در آذرماه 1402، تلاش شد بر اساس سازوکاری که سود معقول شرکت های هواپیمایی با توجه به شرایط معیشتی و اقتصادی عموم مردم، که دسترسی عادلانه به شیوه حمل ونقل هوایی از حقوق مسلم آن هاست محقق شود.

هادیانفر اضافه کرد: در این راستا پس از طرح شکایت شرکت های هواپیمایی به دیوان و صدور حکم مذکور، وزارت راه و شهرسازی بلافاصله طی نامه ای به دیوان عدالت اداری، خواستار اعمال ماده 91 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری شد، تا از این روزنه قانونی، بر اساس تفسیر


برچسب ها: هواپیما - شرکت های هواپیمایی - قیمت بلیت - قیمت بلیت هواپیما - افزایش قیمت - پروازهای داخلی - هواپیمایی
آخرین اخبار سرویس:

علت افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی؟

علت افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی؟