مطالب مرتبط:
تمام الکل های طبی در داروخانه ها غیرقابل شرب هستند
عکس/ چهره غیرقابل باور جعفر نوروز رنگی در جشن تولد 20 سالگی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 خرداد 1403 ساعت 12:152024-06-01پزشكي

تمام الکل های طبی، «تقلیب» شده و غیرقابل شرب هستند


مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از ابتدای سال 1383 تمامی تولیدکنندگان الکل طبی موظف به استفاده از ماده تقلیب کننده الکل شده اند، - مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از ابتدای سال 1383 تمامی تولیدکنندگان الکل طبی موظف به استفاده از ماده تقلیب کننده الکل شده اند، گفت: تمامی الکل های مصرفی در صنایع فراورده های سلامت با نظارت مستقیم کارشناسان، تقلیب و غیرقابل شرب می شوند و مصرف خوراکی آن عوارض جانبی در پی خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهدی انصاری با اشاره به دستورالعمل ابلاغی سازمان غذا و دارو به واحدهای تولیدی الکل گفت: تمامی الکل های مصرفی در صنایع فراورده های سلامت قبل از استفاده در محصولات با نظارت مستقیم کارشناسان، تقلیب و غیرقابل شرب می شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1383 تمامی تولیدکنندگان الکل موظف به استفاده از ماده تقلیب کننده الکل شده اند، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی الکل های موجود در داروخانه ها، موسسات پزشکی و واحدهای تولیدی آرایشی و بهداشتی الکل تقلیب شده است و استفاده از این نوع الکل برای مصارف خوراکی عوارض جانبی در پی خواهد داشت.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو همچنین ادامه داد: در بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولیدی توسط کارشنا


برچسب ها: سازمان غذا و دارو - تولیدکنندگان - الکل - استفاده - غذا و دارو - آزمایشگاه - سازمان
آخرین اخبار سرویس:

تمام الکل های طبی، «تقلیب» شده و غیرقابل شرب هستند

تمام الکل های طبی، «تقلیب» شده و غیرقابل شرب هستند