مطالب مرتبط:
نخستین تمرین تیم ملی بعد از بُرد هنگ کنگ در حضور تاج
مهدی سلطانی نخستین بازیگر سریال بهرنگ توفیقی
نخستین تمرین تیم ملی بعد از بُرد هنگ کنگ در حضور تاج
نگاهی به معاملات بورس کالا در نخستین روز هفته
غیبت اورلین شوامنی در نخستین بازی فرانسه در رقابت های یورو 2024
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 خرداد 1403 ساعت 13:302024-06-09فرهنگي

نخستین کارت پستال ها کِی و چرا چاپ شد؟


پژوهش ها نشان می دهد نخستین کارت پستال های تصویری جهان از سوی ارتش چاپ شد و در خدمت آن قرار گرفت تا حس وطن دوستی را به غلیان آورد.

قدیمی ترین کارت پستال مصور جهان هم حدود 184 سال پیش، - پژوهش ها نشان می دهد نخستین کارت پستال های تصویری جهان از سوی ارتش چاپ شد و در خدمت آن قرار گرفت تا حس وطن دوستی را به غلیان آورد.

قدیمی ترین کارت پستال مصور جهان هم حدود 184 سال پیش، از آمریکا به لندن فرستاده شد و ایران در دوره مظفری (قاجار) به این جریان پیوست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد اسکویی ـ فیلم ساز و پژوهشگر ایرانی ـ در شب کارت پستال های تاریخی ایران که به همت مجله بخارا و پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار شد، به پیشینه چاپ و نشر کارت پستال تصویری در جهان و ایران پرداخت و گفت: همراه شدن با داستان پیدایش کارت پستال های مصور آنگونه که بر همه جزییاتش آگاه شویم، کاری ناممکن است، اما بررسی نسخه هایی که از دوران اولیه رواج آن باقی مانده است ما را با تحول بزرگی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و به دنبالش اقتصادی روبرو می سازد.

این مستندساز با اشاره به پیشینه چاپ و نشر کارت پستال مصور در جهان، اظهارکرد: آنگونه که از شواهد بر می آید، قدیمی ترین کارت پستال مصور جهان یک نسخه با طراحی و رنگ آمیزی دستی است که در سال 1840 از آمریکا به لندن برای یک نمایشنامه نویس و رمان نویس


برچسب ها: کارت پستال - کارت - پژوهشگاه میراث فرهنگی - ایران - جهان - پژوهش - قدیمی ترین
آخرین اخبار سرویس:

نخستین کارت پستال ها کِی و چرا چاپ شد؟

نخستین کارت پستال ها کِی و چرا چاپ شد؟