مطالب مرتبط:
بهترین زمان مصرف پنیر
فوتبال ایران روز 12 خرداد 1403 را در حافظه خود ثبت می کند
توصیه دم انتخابات کیهان: مبادا مبارزه با بی حجابی باعث کدورت و اختلاف شود!
تغییر موضوع کیهان دم انتخابات: بادا مبارزه با بی حجابی باعث کدورت و اختلاف شود!
مبادا مبارزه با بی حجابی باعث کدورت و اختلاف شود!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 خرداد 1403 ساعت 16:002024-06-01پزشكي

مصرف پنیر باعث ضعف حافظه نمی شود!


پنیر یکی از مهم ترین منابع تامین کلسیم برای بدن است اما نکته ای که اهمیت دارد، نسبت مناسبی است که باید بین کلسیم و فسفر در بدن وجود داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پنیر از جمله موادغذایی است، که معمولا در وعده صبحانه ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و خوردن آن از عادات غذایی افراد زیادی است.

اما با همه طرفدارانی که این شور خوشمزه دارد، افرادی نیز هستند که به دلیل باورهای عامه ، نظیر ایجاد آلزایمر یا کم شدن حافظه آن را مصرف نمی کنند.

در رابطه با خواص پنیر و مصرف آن، با مهشید محمدی زادگان کارشناس تغذیه به گفتگو نشسته ایم که در ادامه می خوانید: در ابتدا لطفا درباره ارزش غذایی پنیر و خواص آن بفرمایید.

یک واحد پنیر (تقریبا معادل 30گرم)، حدود 200 میلی گرم کلسیم و 8 گرم پروتیین دارد، بنابراین پنیر یکی از منابع غنی پروتیین و کلسیم است.

پنیر یکی از مهم ترین منابع تامین کلسیم برای بدن است اما نکته ای که اهمیت دارد، نسبت مناسبی است که باید بین کلسیم و فسفر در بدن وجود داشته باشد، نسبت مناسب کلسیم به فسفر باعث افزایش مقدار کلسیم در استخوان ها و سلامت دندان می شود.

بهترین نسبت کلسیم به فسفر در بدن، دو به یک است و زمانی که این نسبت به هم بخورد، مخصوصا زمانی که میزان فسفر در بدن بالا رود، برای حفظ و برگرداندن این تعادل و این نسبت در بدن، بدن مجبور


برچسب ها: پنیر - کلسیم - یکی از - غذایی - منابع - مهم ترین - پروتیین
آخرین اخبار سرویس:

مصرف پنیر باعث ضعف حافظه نمی شود!

مصرف پنیر باعث ضعف حافظه نمی شود!