مطالب مرتبط:
آغاز کنفرانس سوییس برای صلح اوکراین
کنفرانس سوییس برای صلح اوکراین آغاز شد
پایان جنگ؟ پوتین شروط صلح با اوکراین را اعلام کرد!
پوتین برای صلح شرط گذاشت؛ اوکراین رد کرد
تدابیر شدید امنیتی در سوییس برای نشست صلح اوکراین
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 خرداد 1403 ساعت 18:052024-06-15بين الملل

آغاز نشست سوییس برای صلح اوکراین در غیبت پوتین


قوای نظامی روسیه که در حال حاضر نزدیک به یک چهارم خاک اوکراین را در مناطق شرقی و جنوبی اشغال کرده اند، در ماه های اخیر پیشرفت های ارضی فزاینده ای داشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، سوییس از امروز شنبه 15 ژوئن (26 خرداد) میزبان کنفرانسی با هدف ترسیم گام های اولیه برای رسیدن به صلح در اوکراین است و بیش از 50 رهبر و رییس دولت در آن شرکت خواهند داشت ولی غیبت برخی از سران همچون رهبر چین و رییس جمهوری آمریکا در این نشست قابل تامل است.

اینکه چه کسانی در این گردهمایی حاضر خواهد شد و چه کسی به آن دعوت نشده اند، به یکی از مخاطرات اصلی آن تبدیل شده است و منتقدان می گویند این رویداد بدون حضور دولت ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه بی فایده خواهد بود.

با ورود کامالا هریس، معاون رییس جمهوری ایالات متحده به محل برگزاری نشست، ترکیه و عربستان سعودی نیز وزرای خارجه خود را اعزام کردند.

این در حالی است که کشورهای مهم در حال توسعه مانند برزیل، هند و آفریقای جنوبی به عنوان ناظر در این رویداد در سطوح پایین تر حضور خواهند داشت.

چین که به نوعی حامی روسیه است، جزء کشورهای متعددی است که از شرکت در این کنفرانس انصراف داده اند، چرا که به نظر می رسد بسیاری از آن ها نگرانی های اولویت دار دیگری نسبت به درگیری جاری در آن قلمرو دورافتاده اروپا دا


برچسب ها: رییس جمهوری - اوکراین - جمهوری - رییس جمهوری آمریکا - معاون رییس جمهوری - رییس - رییس جمهوری روسیه
آخرین اخبار سرویس:

آغاز نشست سوییس برای صلح اوکراین در غیبت پوتین

آغاز نشست سوییس برای صلح اوکراین در غیبت پوتین