مطالب مرتبط:
افزایش 2.1 برابری بازگشت فارغ التحصیلان ایرانی 200 دانشگاه برتر دنیا به کشور را داشته ایم
نقش وزارت علوم در کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان+ فیلم
صادرات غیرنفتی دولت سیزدهم به کشور های آفریقایی 1.2 میلیارد دلار بوده است
رکوردشکنی صادرات نفت دولت سیزدهم در شرایط تحریمی
ببینید | پاسخ عجیب صولت مرتضوی به سوالی درباره دلیل حضور اعضای کابینه دولت سیزدهم در انتخابات ریاست جمهوری
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 خرداد 1403 ساعت 14:052024-06-04سياسي

دغدغه دولت سیزدهم؛ اشتغال فارغ التحصیلان


امسال برای اولین بار در دولت شهید رییسی تصمیم بر این شد که 25 درصد از سهم اشتغال ایجادی در کل کشور به فارغ التحصیلان اختصاص داده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهم ترین مصوبه هفتمین نشست شورای عالی اشتغال دولت سیزدهم، توجه ویژه به اشتغال فارغ التحصیلان بود و رییس جمهور فقید کشورمان در این جلسه توصیه های مهمی به منظور ایجاد اشتغال بیشتر ارائه کرد و دادن اختیارات بیشتر به استان ها را مورد اشاره قرار داد.

در همین راستا وزارت کار اقدام به تشکیل کمیته ملی اشتغال فارغ التحصیلان کرد و بنا به گفته معاون اشتغال وزیر کار، تلاش شد برای نخستین بار مصوبه ای مخصوص بیکاری فارغ التحصیلان اخذ شود.

دغدغه دولت سیزدهم در خصوص مقوله اشتغال و کاهش بیکاری فارغ التحصیلان به حدی بود که در تمام جلسات شورای عالی اشتغال این مسأله همواره مورد تاکید قرار می گرفت.

دولت علاوه بر آنکه برنامه خود را بر ایجاد یک میلیون شغل در سال معطوف کرده بود برای حفظ امنیت شغلی، پایداری و ثبات مشاغل و اشتغال فارغ التحصیلان نیز برنامه ریزی هایی را در دستور کار داشت.

به گفته مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح های کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، دولت سیزدهم سیاست ها و مشوق هایی برای اشتغال فارغ التحصیلان در نظر گرفته بود که پیش بینی مشوق های بیمه ای نظیر کاهش نرخ بیمه تامین اجتماعی و برخو


برچسب ها: فارغ التحصیلان - اشتغال فارغ التحصیلان - اشتغال - بیکاری فارغ التحصیلان - شورای عالی اشتغال - دولت سیزدهم - فارغ
آخرین اخبار سرویس:

دغدغه دولت سیزدهم؛ اشتغال فارغ التحصیلان

دغدغه دولت سیزدهم؛ اشتغال فارغ التحصیلان