مطالب مرتبط:
تصاعدی بودن قبوض انرژی قانون ضد جمعیتی است
قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» به دنبال کاهش دعاوی است
جزییات قانون جدید واردات موبایل
حدود، اختیارات و وظایف رییس جمهور در قانون اساسی
کاهش76درصدی صادرات فولاد/بلایی که قانون رفع تهعد ارزی بر سر این صنعت آورد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 خرداد 1403 ساعت 13:552024-06-10سياسي

همه باید از قانون تمکین کنند


نتیجه احراز صلاحیت ها به خوبی نشان می دهد که شورای نگهبان مثل همیشه تحت تأثیر فشارهای افراد و احزاب سیاسی قرار نگرفته و صرفاً بر اساس جایگاه قانونی و شرعی خود عمل نموده است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدعبدالله متولیان در یادداشتی در روزنامه جوان درخصوص احراز صلاحیت ها توسط شورای نگهبان که نتایج آن روز گذشته اعلام شد، نوشت: شورای نگهبان در مهلت قانونی از میان 80 نفر نامزد ثبت نام کرده برای ریاست جمهوری چهاردهم، صلاحیت شش نفر از آنان را احراز و به وزارت کشور اعلام کرد.

خوشبختانه بلافاصله پس از اعلام نتیجه احراز صلاحیت ها، اغلب نامزدهای احراز صلاحیت نشده، رسماً تمکین و تبعیت خود را از نظر و رأی شورای نگهبان اعلام کردند، که در این میان تمکین نامه یکی از آنان باید سرمشق و الگوی همگان قرار گیرد: من شورای نگهبان را از نظر جایگاه قانونی و شرعی و همچنین به لحاظ دینمداری و ترس از خدا و آخرت اعضای آن، و نیز دسترسی به اطلاعات و شناخت آن از اشخاص، اصلح، صاحب اختیار و ذی حق برای اظهار نظر و تصمیم گیری در خصوص کاندیداهای ریاست جمهوری می دانم .

در این باره ذکر چند نکته ضروری است: 1- عدم احراز صلاحیت نامزدها (به استثنای برخی از نامزدها که به دلایل مختلف از جمله عدم التزام به قبول و اجرای قانون اساسی، رد صلاحیت آنان قطعی بوده است) به معنی رد صلاح


برچسب ها: شورای نگهبان - احراز صلاحیت - نگهبان - صلاحیت - احراز - شورای - اعلام
آخرین اخبار سرویس:

همه باید از قانون تمکین کنند

همه باید از قانون تمکین کنند