مطالب مرتبط:
تساوی خانگی خیبر با «شهر راز»
چمران: فعالیت اعضای شورای شهر در ستاد انتخاباتی کاندیداها منعی ندارد
فعالیت اعضای شورای شهر در ستاد انتخاباتی کاندیداها منعی ندارد
حقوق زاکانی در 1400 چقدر بود؟ /3 آپارتمان در تهران و قم دارم /بی توقع و خاکی هستم / 4 و نیم میلیون تومان برای هزینه های منزل به خانمم می دهم
واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمین به جنایت صهیونیست ها در اردوگاه النصیرات
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 خرداد 1403 ساعت 12:202024-06-11اقتصادي

فعالیت 1400 واحد کارگاهی و خانگی سفالگری در شهر جهانی لالجین


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهر لالجین از فعالیت 1400 واحد کارگاهی و خانگی سفالگری در شهر جهانی لالجین خبر داد.

- ایسنا/همدان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهر لالجین از فعالیت 1400 واحد کارگاهی و خانگی سفالگری در شهر جهانی لالجین خبر داد.

مصطفی پاشایی در گفت وگو با ایسنا، گفت: این تعداد از واحدهای کارگاهی و خانگی سفالگری به تناسب فصول سال اشتغال مناسبی را برای شهر بدون بیکار لالجین ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 5000 نفر از جمعیت شهر لالجین در صنعت سفالگری دارای فعالیت هستند، تصریح کرد: در هفته صنایع دستی برنامه های مختلفی به همین مناسبت در شهر لالجین در حال اجراست که نقاشی روی سفال در کانون فرهنگی لالجین، نقاشی روی سفال در روستای دستجرد، استقرار گلیم بافی در ساختمان صنایع دستی لالجین سه برنامه شاخص در حال اجرا در این شهر جهانی است.

پاشایی ادامه داد: لالجین از مراکز عمده ساخت سفال و سرامیک ایران و جهان به شمار می رود و محصولات هنرمندان آن علاوه بر شهرهای دور و نزدیک ایران به بسیاری از کشورهای دیگر صادر می شود و بخش اعظمی از جمعیت شهر لالجین به پیشه سفالگری، سرامیک کاری و شغل های وابسته همچون نقاشی سفالینه ها، بسته بندی و خرید و فروش محصولات سفالین اشتغال دارند.


برچسب ها: لالجین - شهر لالجین - صنایع دستی - گردشگری و صنایع دستی - سفالگری - سفال - شهر جهانی
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 1400 واحد کارگاهی و خانگی سفالگری در شهر جهانی لالجین

فعالیت 1400 واحد کارگاهی و خانگی سفالگری در شهر جهانی لالجین