مطالب مرتبط:
چه خبر از دست نوشته های نیما یوشیج؟
چه خبر از دست نوشته های نیما یوشیج؟
انتشار 201 قطعه شعر از نیما یوشیج برای اولین بار
خبر مهم از همسان سازی | آب پاکی روی دست بازنشستگان تامین اجتماعی ریخته شد
انتشار 201 قطعه شعر از نیما یوشیج برای اولین بار
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 خرداد 1403 ساعت 09:302024-06-09فرهنگي

چه خبر از دست نوشته های نیما یوشیج؟


سومین جلد از دست نوشته های منتشر نشده نیما یوشیج، حاوی حدود 201 شعر تا زادروز نیما در 21 آبان ماه، منتشر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران،مجموعه ای از دست نوشته های نیما یوشیج در فرهنگستان زبان و ادب فارسی نگهداری می شود.

این اسناد را که شامل 4034 برگ است، شراگیم یوشیج، فرزند نیما و به نمایندگی از وارثان نیما، در تاریخ بیست و سوم آبان 1373 به فرهنگستان واگذار کرده است که روایت آن از زبان شراگیم چالش بر سر میراث نیما یوشیج در ایسنا منتشر شده است.

ایسنا نوشت؛ البته او در این مطلب گفته بود من هیچ پولی از فرهنگستان زبان و ادب فارسی نگرفته ام و هرگز آثار پدرم را نفروختم.

مگر دیوانه ام که آثار پدرم را به دست آن ها بدهم و بعد هم بگویم که هیچ حق و حقوقی نسبت به آن ها ندارم؟! فرهنگستان زبان و ادب فارسی هم ادعای فرزند نیما یوشیج را درباره نسپردن اسناد مربوط به پدر شعر نو فارسی و دست نوشته های او به فرهنگستان و این که از این نهاد هیچ پولی نگرفته است رد کرد.

چند سال پیش جمعی از شاعران و فعالان ادبی در نامه ای سرگشاده خواستار تعیین تکلیف دست نوشته های نیما یوشیج شدند که به گفته آن ها، بیش از 20 سال است در اختیار این مرکز قرار گرفته است.

البته باید یادآور شد در پی بازخوانی و تصحیح برخی از این دست نوشته ها، تاکنون دو کتاب شعر صد سال دگر (1396) و نوای کاروان (139


برچسب ها: فرهنگستان زبان و ادب فارسی - فرهنگستان زبان و ادب - نیما یوشیج - فرهنگستان - زبان و ادب فارسی - فرهنگستان زبان - دست نوشته
آخرین اخبار سرویس:

چه خبر از دست نوشته های نیما یوشیج؟

چه خبر از دست نوشته های نیما یوشیج؟