مطالب مرتبط:
تیم ساپینتو در آستانه قهرمانی
خبر خوش برای پرسپولیس در آستانه دیدار با سپاهان
حزباوی در آستانه قهرمانی در لیگ ستارگان قطر
شوک به سپاهان و مورایس در آستانه بازی با پرسپولیس
ایران و اسراییل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 ساعت 15:452024-04-22پزشكي

تلاش برای حفظ حیوانی که در آستانه انقراض است


پژوهشگران می گویند در حالی که تنها دو نمونه ماده از کرگدن های سفید شمالی باقی مانده اند، سلول های پوست منجمد شده آنها می تواند این گونه در خطر انقراض را نجات دهد.

- پژوهشگران می گویند در حالی که تنها دو نمونه ماده از کرگدن های سفید شمالی باقی مانده اند، سلول های پوست منجمد شده آنها می تواند این گونه در خطر انقراض را نجات دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیا تبدیل پوست یخ زده کرگدن سفید شمالی به سلول های اسپرم و تخمک می تواند این حیوان را به حیات وحش بازگرداند؟ به نقل از آی ای، دانشمندان می گویند مواد ژنتیکی کافی را برای بازیابی کرگدن سفید شمالی در اختیار دارند، اما این بدان معنا نیست که انجام این کار، آسان خواهد بود.

گفتنی است که فقط دو کرگدن سفید شمالی روی کره زمین باقی مانده اند که هر دوی آنها ماده و یک مادر و دختر به نام ناجین و دخترش فاتو هستند و آخرین کرگدن سفید شمالی نر به نام سودان در سال 2018 درگذشت.

احیای یک گونه پژوهشگران در اتحاد حیات وحش باغ وحش سن دیگو در کالیفرنیا سلول های پوست استخراج و منجمد شده از 12 کرگدن سفید شمالی را که در باغ وحش نگهداری می شدند، بررسی کردند.

آنها با استفاده از یک مدل رایانه ای، نتیجه استفاده از مواد ژنتیکی این کرگدن ها را برای تولید اسپرم و سلول های تخمک شبیه سازی کردند.


برچسب ها: گونه در خطر انقراض - کرگدن - سفید - در خطر انقراض - خطر انقراض - پژوهشگران - انقراض
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای حفظ حیوانی که در آستانه انقراض است

تلاش برای حفظ حیوانی که در آستانه انقراض است