مطالب مرتبط:
طالبان در سیلاب هم آب را روی سیستان بست؟
امارت در سیلاب هم آب را روی سیستان بست؟
آب تنی در سیلاب سیستان و بلوچستان
دعوای 150 ساله بر سر حقابه هیرمند/ مگر اینکه سیلاب به داد مردم سیستان برسد/ مردم همه حقابه را می خواهند و دولت های ایرانی ناتوان در گرفتن آن (فیلم)
فعالیت منطقه آزاد مازندران بن بست ندارد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 ساعت 10:152024-04-28بين الملل

طالبان در سیلاب هم آب را روی سیستان بست؟


دولت طالبان به کمک سد «کمال خان» توانسته مسیر رودخانه هیرمند را تغییر دهد و سرریز آبی که از سد «کجکی» و سد کمال خان خارج می شود به جای اینکه مسیر طبیعی خود را طی کرده و وارد ایران شود، - دولت طالبان به کمک سد کمال خان توانسته مسیر رودخانه هیرمند را تغییر دهد و سرریز آبی که از سد کجکی و سد کمال خان خارج می شود به جای اینکه مسیر طبیعی خود را طی کرده و وارد ایران شود، به سمت تالاب گود زره در مرز بین افغانستان و پاکستان می رود.

یکی از بزرگترین مشکلات استان سیستان و بلوچستان، خلف وعده مقامات کشور همسایه یعنی افغانستان در رهاسازی حقابه ایران از رودخانه هیرمند است.

البته قسمت هایی از این استان به طور میانگین هر سه سال یکبار بیش از 3 تا 5 میلیارد مترمکعب بارش باران را تجربه می کند و حتی سیل نیز خسارت های قابل توجهی به این نقطه از کشور وارد کرده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرهیختگان، اما به دلیل مدیریت نه چندان مناسب، این حجم از آب وارد دریا شده و فرصت استفاده از آن از بین می رود.

همین بارش ها در صورت مدیریت صحیح می تواند استان را از بحران اولیه آبی نجات دهد، اما ضعیف بودن راهبرد های مدیریتی باعث شده تا سیستانی ها بهره چندانی از این نزولات آسمانی نداشته باشند.


برچسب ها: رودخانه هیرمند - سد کمال خان - رودخانه - افغانستان - طالبان - هیرمند - مسیر
آخرین اخبار سرویس:

طالبان در سیلاب هم آب را روی سیستان بست؟

طالبان در سیلاب هم آب را روی سیستان بست؟