مطالب مرتبط:
ببینید | حال بد آرمین زارعی روی تخت بیمارستان؛ بیماری آقای خواننده چیست؟
علت ابتلا به لوپوس چیست؟/ عوامل خطر ابتلا به بیماری
علت ابتلا به «لوپوس» چیست؟/ عوامل خطر ابتلا به بیماری
علت ابتلا به لوپوس چیست؟/ عوامل خطر ابتلا به بیماری
علت لوپوس چیست؟/عوامل خطر ابتلا به این بیماری
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 ساعت 14:302024-05-08پزشكي

بیماری اِی ال اس چیست؟


متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ اختلالات حرکتی گفت: بیماری Amyotrophic Lateral Sclerosis، آمیوتروفیک لاترال اسکلروز که بطور مخفف «ای ال اس» (ALS) نامیده می شود، - ایسنا/آذربایجان شرقی متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ اختلالات حرکتی گفت: بیماری Amyotrophic Lateral Sclerosis، آمیوتروفیک لاترال اسکلروز که بطور مخفف ای ال اس (ALS) نامیده می شود، جزو بیماری هایی است که در نورولوژی به عنوان بیماری نورون محرکه از آن نام برده می شود.

دکتر صفا نجمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: این بیماری قسمت های بالایی سیستم اعصاب مرکزی را در برمی گیرد و در اصل یک بیماری تخریبی است که نورون های محرکه فوقانی را درگیر و تخریب می کند، این بیماری به صورت بسیار آهسته و پیشرونده ظاهر می شود بطوری که ممکن است در اوایل علایم بیماری مهم بنظر نرسد.

وی اضافه کرد: این بیماری عمدتا به صورت ضعف و کرختی در انجام برخی از حرکت ها به خصوص حرکت های ظریف و ضعیف خود را نشان می دهد برای مثال بیمار با این شکایت که در دکمه کردن پیراهن خود و یا در برداشتن اشیا کوچک از زمین دچار مشکل شده به پزشک مراجعه می کند.

وی ادامه داد: این بیماری ابتدا دست ها را درگیر می کند و با پیشرفت آن به همه جای بدن گسترش پیدا می کند، البته ممکن است علایم بیماری از صورت و عضلات زبان و حلق و یا پاها شروع شود و درکل یک بیماری پیشرونده


برچسب ها: بیماری - متخصص مغز و اعصاب - اختلالات حرکتی - مغز و اعصاب - اختلالات - اعصاب - اسکلروز
آخرین اخبار سرویس:

بیماری اِی ال اس چیست؟

بیماری اِی ال اس چیست؟