مطالب مرتبط:
آقای علم الهدی! برای حجاب به شاهنامه و منیژه متوسل می شوید!؟ یادتان هست شبانه نقاشی شان از میدان فردوسی مشهد پاک شد!؟ + عکس
آقای علم الهدی! منیژه قبل از اینکه ادعا کند تنش را آفتاب ندیده، با بیژن ماجراها داشته است! / به «حجاب» نه، به «دادگری» شاهنامه توجه کن!
جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رییس جمهور آمریکا: دانشجو ها را نزنید آقای بایدن! / چرا در دانشگاه تک تیرانداز مستقر می کنید! + ویدئو
علم الهدی: حجاب در شاهنامه هم آمده، منیژه می گوید: «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
طعنه کاربران فضای مجازی به علم الهدی، داستان منیژه را نمی دانی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 اردیبهشت 1403 ساعت 20:352024-05-04سياسي

آقای علم الهدی! چرا منیژه؟


 محافظه کاران سنتی در ایران، به ویژه اگر اهل سیاست باشند، غالبا منکر داعیه دین گریزی در جامعه ایران اند؛ ولی چگونه هم آن ادعا را نادرست می دانند و هم آقای علم الهدی برای دفاع از حجاب دست به دامن منیژه ای شده که اگرچه آفتاب تنِ برهنه اش را ندیده بود، - به بهانه استناد به یکی از شخصیت های شاهنامه درباره حجاب آقای علم الهدی! چرا منیژه؟  محافظه کاران سنتی در ایران، به ویژه اگر اهل سیاست باشند، غالبا منکر داعیه دین گریزی در جامعه ایران اند؛ ولی چگونه هم آن ادعا را نادرست می دانند و هم آقای علم الهدی برای دفاع از حجاب دست به دامن منیژه ای شده که اگرچه آفتاب تنِ برهنه اش را ندیده بود، ولی شراب خواری و عیش و عشرت هم از دیگر ویژگی های او بوده؟!    عصر ایران؛ هومان دوراندیش - در خبرها آمده بود که احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، گفته است: حجاب متعلق به فرهنگ ایران است.

حتی آن زمان که هنوز اسلام وارد ایران نشده بود، حجاب فرهنگ ایرانیان بود؛ بخصوص در تاریخ ایران باستان؛ و انعکاس این فرهنگ را می توان در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دید؛ آن زمان که از قول منیژه به عنوان نماد یک زن فرهیخته و ایرانی نقل می کند: منیژه منم، دخت افراسیاب / برهنه ندیده تنم آفتاب .


برچسب ها: علم الهدی - ایران - دفاع از حجاب - حجاب - کاران - جامعه - آفتاب
آخرین اخبار سرویس:

آقای علم الهدی! چرا منیژه؟

آقای علم الهدی! چرا منیژه؟