مطالب مرتبط:
ماشین جدید قوچان نژاد چیزی فراتر از یک رویا
مرزها در مقابل انتظارات چگونه است!
رعایت مرزها در مقابل قوانین رفتاری !
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 ساعت 11:402024-04-22سياسي

فراتر از مرزها


عملیات «وعده صادق» نشان داد، مناسبات جهانی و منطقه ای تغییر کرده و ملت ایران امکان تحمیل اراده و اقتدار خود را در صدها کیلومتر دورتر از مرزهای خود دارد.

- عملیات وعده صادق نشان داد، مناسبات جهانی و منطقه ای تغییر کرده و ملت ایران امکان تحمیل اراده و اقتدار خود را در صدها کیلومتر دورتر از مرزهای خود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن پیش رو یادداشت محمدجواد اخوان با عنوان ظهور اراده ای فراتر از مرزها است که در روزنامه جوان منتشر شده و در ادامه می توانید بخوانید: کشور ما علاوه بر آنکه قدمتی به درازای تاریخ دارد، در مقاطع مهمی از تاریخ خود تبدیل به قدرتی منطقه ای و جهانی شده است.

در چند مقطع زمانی چه در دوران باستان قبل از اسلام و چه در دوره اسلامی شاهد ظهور قدرت سیاسی قابل توجهی در این سرزمین بوده ایم که اراده ملت ایران را حتی در سطحی فراتر از مرزهای جغرافیایی فلات ایران نمایان ساخته است.

بااین حال، از ابتدای قرن سیزدهم هجری شمسی آفتاب اقتدار راهبردی تمدن ایرانی رو به غروب نهاد و متأسفانه دو سلسله حاکم بر این سرزمین، یعنی قاجار و پهلوی، نه تنها در مقابل انحطاط تحمیلی استعمارگران مقاومتی نکردند، بلکه خود به نحوی شتاب دهنده این افول تمدنی و تاریخی نیز بودند.


برچسب ها: ملت ایران - مرزها - اراده - ایران - جهانی - منطقه - مناسبات
آخرین اخبار سرویس:

فراتر از مرزها

فراتر از مرزها