مطالب مرتبط:
سقوط قیمت برنج ایرانی از 150 هزار تومان به 80 هزار تومان
سقوط قیمت برنج ایرانی از 150 هزار تومان به 80 هزار تومان
سقوط قیمت برنج ایرانی به 80 هزار تومان
سقوط قیمت برنج ایرانی از 150 هزار تومان به 80 هزار تومان
کاهش شدید قیمت برنج ایرانی در بازار
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1403 ساعت 12:352024-04-21اقتصادي

قیمت برنج ایرانی سقوط کرد


دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران گفت: قیمت برنج ایرانی که سال 1401 تا مرز 150 هزار تومان افزایش یافته بود، در سال 1402 به 80 هزار تومان کاهش یافت.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران اظهار داشت :عدم حمایت دولت از بخش خصوصی برای تداوم اجرای طرح خرید و توزیع برنج ایرانی توسط بخش خصوصی، دستاوردهای ارزشمند این طرح که به مدیریت بهینه بازار برنج منتهی شده بود را از بین می برد.

وی افزود: سال گذشته بخش خصوصی با حمایت دولت وارد بازار برنج ایرانی شد و حجم بالایی از محصول که به دلیل نبود تقاضا در انبار شالیکاران و تولیدکنندگان انباشته شده بود را خریداری و با قیمت مناسب در بازار عرضه کرد.

کشاورز با بیان اینکه سال 1401، قیمت برنج ایرانی با رشد 300 درصدی از مرز 150 هزار تومان گذر کرد، ادامه داد: جهش قیمت موجب کاهش تقاضا و انباشت محصول شده و بیم آن می رفت که حجم قابل توجهی برنج از بین رفته و کشاورز و تولیدکننده خسارت سنگینی متحمل شوند.

وی گفت: در چنین شرایطی اعضای انجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران به پیشنهاد دولت پاسخ مثبت داده و با حذف حلقه های واسطه گری، محصول برنج را مستقیم از تولیدکننده خریداری و به بازار عرضه کرد.


برچسب ها: برنج ایرانی - تولیدکنندگان - ایران - برنج - ایرانی - قیمت برنج - بخش خصوصی
آخرین اخبار سرویس:

قیمت برنج ایرانی سقوط کرد

قیمت برنج ایرانی سقوط کرد