مطالب مرتبط:
تصاویر / مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ هادی قدس
بزرگداشت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره)
نگاه سفرنامه نویسان به سعدی
معرفت سعدی؛ وام دار قرآن و الهام بخش ادیبان غرب است + صوت
اگر سعدی امروز زنده بود زبان ما را نمی فهمید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1403 ساعت 14:402024-04-21سياسي

آنچه در بزرگداشت سعدی گذشت


در مراسم بزرگداشت سعدی، از «سعدی در سفرنامه ها»، «سعدی و رزم نامه»، «معرفت و محبت در نگاه سعدی و روزبهان»، «نگاه شاعرانه سعدی به مسئله جبر و اختیار»، - در مراسم بزرگداشت سعدی، از سعدی در سفرنامه ها ، سعدی و رزم نامه ، معرفت و محبت در نگاه سعدی و روزبهان ، نگاه شاعرانه سعدی به مسئله جبر و اختیار ، ناظر معتبر در حکایات سعدی و نگاه هستی شناختی به دوستی سخن گفته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همزمان با اول اردیبهشت ماه جلالی سال 1403 نشست علمی یادروز سعدی با حضور سعدی پژوهان، سعدی دوستان و دانشجویان در محل تالار گلستان آرامگاه سعدی شیرازی در شیراز برگزار شد.

کوروش کمالی سروستانی، مدیر مرکز سعدی شناسی با ارائه پژوهشی درباره سعدی در سفرنامه ها گفت: سعدی مسافر آفاق و انفس در باب سوم گلستان در فواید سفر سخن گفته است.

او با اشاره به اینکه سفر کردن خلق یک گردش است و فهم یک مکان محسوب می شود، افزود: سفر موجب کشف عبور از تنگ نظری و تعصب و همچنین حرکتی در زمان برای شناخت یک مکان به شمار می رود.

کمالی سروستانی با بیان اینکه در تاریخ سفرنامه نویسی در ایران و شیراز اولین سفرنامه نویسان وجوهی را دیدند که ایرانیان به دلیل زیست در مکان ندیده بودند، افزود: سفرنامه های باقی مانده منبع خوبی برای شناخت تاریخ و فرهنگ ایران محسوب می شوند.


برچسب ها: سعدی - بزرگداشت سعدی - مراسم بزرگداشت - بزرگداشت - سفرنامه - نامه - مدیر مرکز سعدی شناسی
آخرین اخبار سرویس:

آنچه در بزرگداشت سعدی گذشت

آنچه در بزرگداشت سعدی گذشت