مطالب مرتبط:
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد |
مالیات بر عایدی سرمایه یا کسب درآمد از تورم؟
مالیات بر عایدی سرمایه بر فعالیت ‏های سوداگرانه و غیرمولد اصابت می کند
اینفوگرافیک/ خرید و فروش کدام املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه نمی شود؟
اینفوگرافیک/ فروش کدام املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه نمی شود؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 ساعت 10:152024-04-28سياسي

در چه صورتی افراد مشمول معافیت مالیات بر عایدی سرمایه می شوند


نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان مواردی را تصویب کردند که به موجب آن افراد غیرتجاری مشمول معافیت مالیات بر عایدی سرمایه می شوند.

- نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان مواردی را تصویب کردند که به موجب آن افراد غیرتجاری مشمول معافیت مالیات بر عایدی سرمایه می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ایرادات شورای نگهبان در ماده 25 طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع و تصویب کردند.

بند (الف) ماده (25) به شرح زیر اصلاح شد: الف- در هر سال مجموع درآمدهای موضوع ماده (124) این قانون برای اشخاص غیرتجاری تا آستانه پنج برابر معافیت موضوع ماده (84) این قانون یا 20 میلیارد ریال هر یک بیشتر باشد، در آن سال معاف از مالیات موضوع این فصل و نسبت به مازاد آن، مشمول مالیات با نرخ ماده (131) این قانون است .

بند (ب) ماده (25) به شرح زیر اصلاح شد: ب- هر شخص غیرتجاری ایرانی بالای 18 سال، در طول عمر خود در مجموع تا آستانه 100 برابر معافیت موضوع ماده (84) این قانون، معاف از مالیات موضوع این فصل است.

استفاده از این معافیت در هر سال بنا به درخواست اشخاص موضوع این بند از طریق کارپوشه غیرتجاری است و درصد (سهم) استفاده از معافیت این بند در هر سال از میزان باقیمانده آستانه مذکور که در سال های آتی قابل


برچسب ها: مالیات بر عایدی سرمایه - مجلس شورای اسلامی - تامین نظر شورای نگهبان - نمایندگان مجلس - معافیت مالیات - مالیات - شورای نگهبان
آخرین اخبار سرویس:

در چه صورتی افراد مشمول معافیت مالیات بر عایدی سرمایه می شوند

در چه صورتی افراد مشمول معافیت مالیات بر عایدی سرمایه می شوند