مطالب مرتبط:
9 سال انتظار برای تشکیل یک نهاد حامی کودکان کافی نیست؟/ پلیس اطفال و نوجوانان پشت چراغ سبز مجلس
9 سال انتظار برای تشکیل نهاد حامی کودکان کافی نیست؟/ پلیس اطفال و نوجوانان پشت چراغ سبز مجلس
درهای مصلی به روی مخاطبان سی وپنجمین نمایشگاه کتاب باز شد
مخالفت دولت با پیشنهاد تعیین دستمزد در مجلس
انتقاد تند بادامچیان از وزرای اقتصاد و سمت /پشت درهای بسته برای اصناف تصمیم نگیرید /تصمیمات درباره صنف طلافروش اشتباه است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 ساعت 14:352024-05-08سياسي

پلیس اطفال و نوجوانان پشت درهای مجلس


با دستگیری عاملان ربایش یسنا، کودک 4 ساله کلاله ای و پایان پنج روز اسارت او، یک بار دیگر اهمیت تشکیل پلیس ویژه اطفال و نوجوانان برای حمایت از آن ها مورد تأکید حامیان حقوق کودکان قرار گرفت.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از قدس، در حالی بیش از 9سال از تدوین و بررسی تا تصویب لایحه تشکیل پلیس اطفال و نوجوانان می گذرد که علاوه بر تکلیف ماده31 قانون آیین دادرسی کیفری برای تشکیل این پلیس، در بند ب ماده 6 قانون حمایت از اطفال و نوجوانان نیز تکالیفی بر عهده نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و ساختار قضایی کشور گذاشته شده است.

با این حال، چند سالی است که گفته می شود این لایحه مراحل نهایی خود را در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس می گذراند اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

این بار نیز سیدکاظم دلخوش اباتری، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت این لایحه به ما می گوید: پیشنویس مقدماتی لایحه تشکیل پلیس ویژه اطفال و نوجوانان سال1396 با همکاری قوه قضاییه و نمایندگان نیروی انتظامی تدوین و لایحه آن، پایان همان سال نهایی و اردیبهشت 1400 تقدیم مجلس شد.

این لایحه مدتی در کمیسیون فرعی قضایی مجلس در حال بازنگری بود و پس از آن تاکنون از سوی اعضای اصلی این کمیسیون در دست بررسی است.


برچسب ها: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس - پلیس اطفال و نوجوانان - کمیسیون حقوقی و قضایی - نوجوانان - کمیسیون حقوقی - حقوقی و قضایی - قانون آیین دادرسی کیفری
آخرین اخبار سرویس:

پلیس اطفال و نوجوانان پشت درهای مجلس

پلیس اطفال و نوجوانان پشت درهای مجلس