موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه - كارشناس داوري - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست جمهوري - سازمان برنامه و بودجه - رييس سازمان - انجمن علمي مهندسي مالي - پرچم لا اله الا الله - طرز تهيه ميني چيز كيك - امام جمعه اهل سنت زاهدان - اصولگرايان مجلس - معدن سرب - اطعام علوي - بهزاد محمدي - سرمربي صنعت نفت - ورزشگاه اولدترافورد - خط دو قطار شهري شيراز - ماهواره اينترنتي - ارتعاش

مطالب مرتبط:
افتتاح سد «قیزقلعه سی» و بهره برداری نهایی سد «خداآفرین» با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان
بهره برداری از سد قیزقلعه سی، پس از 19 سال
پالایشگاه نفت پایا در بندرعباس به بهره برداری رسید.
اعتبارات ماده 23 برای بهره برداری از بیمارستان ملکشاهی فعال شد
توسعه فاز دوم میدان گازی «تنگ بیجار» سال آینده به بهره برداری می رسد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 اردیبهشت 1403 ساعت 13:202024-05-18سياسي

جزییات افتتاح و بهره برداری از دو سد مرزی


فردا با حضور روسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان، سد «قیزقلعه سی» افتتاح شده و با افتتاح آن سد «خداآفرین» نیز به بهره برداری کامل می رسد.

- فردا با حضور روسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان، سد قیزقلعه سی افتتاح شده و با افتتاح آن سد خداآفرین نیز به بهره برداری کامل می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سد قیز قلعه سی به عنوان بزرگترین و مهمترین پروژه مرزی استان آذربایجان شرقی در نتیجه رویکرد و سیاست تعامل همه جانبه با همسایگان از سوی دولت سیزدهم، در آستانه بهره برداری رسمی قرار گرفته است.

با افتتاح این پروژه 20 ساله که با توان و دانش مهندسان ایرانی طراحی و احداث شده است هر دو کشور ایران و آذربایجان از دستاوردهای اجرای این طرح مهم منتفع می شوند.

از جمله مشخصات سد قیز قلعه سی، می توان به 500 هزار متر مکعب حجم بتن ریزی، 42 کیلومتر طول حفاری و تزریق و امکان تولید 80 مگاوات برق اشاره کرد.

با بهره برداری از سد قیز قلعه سی؛ حجم آب ذخیر شده در سد خداآفرین که در بالادست سد قیز قلعه سی قرار دارد از طریق کانال و شبکه پایاب به دشت های آذربایجان شرقی، اردبیل و جمهوری آذربایجان به میزان 2 میلیارد متر مکعب در سال تزریق خواهد شد و زمینه توسعه بخش های گردشگری، کشاورزی و نیز تولید انرژی برقابی فراهم می شود.


برچسب ها: ایران و آذربایجان - بهره برداری - افتتاح - آذربایجان - سد قیز قلعه سی - روسای جمهور - ایران
آخرین اخبار سرویس:

جزییات افتتاح و بهره برداری از دو سد مرزی

جزییات افتتاح و بهره برداری از دو سد مرزی