مطالب مرتبط:
جو بایدن واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
بایدن واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
«بایدن» واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
بایدن واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 ساعت 14:052024-05-14بين الملل

بایدن واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد


کاخ سفید در راستای تلاش ها برای اعمال فشار بر روسیه به منظور توقف جنگ اوکراین، از امضای طرح مشترک حزب دموکرات و جمهوریخواه توسط «جو بایدن» به منظور ممنوعیت رسمی واردات اورانیوم غنی شده از روسیه خبر داد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، خبرگزاری رویترز با اشاره به تصمیم روز دوشنبه رییس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت واردات سوخت راکتورهای هسته ای از روسیه نوشت: این تازه ترین تلاش از سوی واشنگتن برای فشار بر روسیه برای توقف جنگ اوکراین است.

بر اساس این گزارش، ممنوعیت واردات سوخت نیروگاه های هسته ای از حدود 90 روز دیگر آغاز می شود، هر چند این روند به وزارت انرژی آمریکا اجازه می دهد در صورت نگرانی ها درباره عرضه، معافیت هایی را اعمال کند.

به نقل از ایرنا این خبرگزاری نوشت: روسیه تامین کننده اصلی اورانیوم غنی شده در جهان است و حدود 24 درصد از اورانیوم غنی شده مورد استفاده در نیروگاه های برق هسته ای آمریکا از روسیه تامین می شود.

این قانون همچنین حدود 2 میلیارد و 700 میلیون دلار از منابع مالی قانون قبلی را برای تقویت صنعت سوخت اورانیوم آمریکا آزاد می کند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای مدعی شد امضای این قانون توسط بایدن بخشی از اقدامات تاریخی در این کشور است که امنیت اقتصادی و انرژی کشور را از طریق کاهش و در نهایت حذف وابستگی به ب


برچسب ها: اورانیوم غنی شده - اورانیوم - روسیه - ممنوعیت واردات - واردات - ممنوعیت - ممنوع
آخرین اخبار سرویس:

بایدن واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد

بایدن واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد