مطالب مرتبط:
درمان این بیماری ویروسی رایگان شد + جزییات
مادر ترانه علیدوستی از نامشخص بودن دلیل بیماری دخترش می گوید + فیلم
ترانه علیدوستی به یک بیماری سخت مبتلا شد
ترانه علیدوستی به یک بیماری سخت با منشا نامشخص مبتلا شده است
واکنش مادر ترانه علیدوستی به حواشی بیماری دخترش + عکس
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 ساعت 19:402024-04-22پزشكي

بیماری ویروسی که موجب فلج شدن کودکان می شود


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان گفت: فلج اطفال یک بیماری ویروسی به شدت واگیردار است که با حمله به دستگاه عصبی موجب فلج شدن کودکان می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان گفت: فلج اطفال یک بیماری ویروسی به شدت واگیردار است که با حمله به دستگاه عصبی موجب فلج شدن کودکان می شود.

حامد سلیمانی در گفت و گو با ایسنا از آغاز نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مناطق پرخطر، همزمان با سراسر کشور از (2 تا 4 اردیبهشت) خبر داد و افزود: فلج اطفال یا پولیو میلیت یک بیماری ویروسی به شدت واگیردار است که عمدتاً کودکان و خردسالان را مبتلا می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان خاطرنشان کرد: این ویروس با ورود به بدن در روده تکثیر پیدا کرده و سپس با حمله به دستگاه عصبی موجب فلج شدن فرد می شود.

وی افزود: متأسفانه در مراحل اولیه آلودگی، بیش از 90 درصد مبتلایان علامتی نداشته و یا علامت خفیفی دارند که معمولاً مورد توجه قرار نمی گیرد و در درصد اندک باقی مانده نیز بیماری خود را با علائمی مانند تب، خستگی، سردرد، استفراغ، سفتی گردن و درد در اندام ها نشان می دهد.

سلیمانی با اشاره به اینکه این بیماری فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است، اذعان کرد: بنا بر توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای به حداقل رساندن خط


برچسب ها: مدیر شبکه بهداشت و درمان - شبکه بهداشت و درمان - بیماری ویروسی - مدیر شبکه بهداشت - بهداشت و درمان - فلج اطفال - شبکه بهداشت
آخرین اخبار سرویس:

بیماری ویروسی که موجب فلج شدن کودکان می شود

بیماری ویروسی که موجب فلج شدن کودکان می شود