مطالب مرتبط:
تپش نبض زندگی در سیستان و بلوچستان + فیلم
سطح زیر کشت قراردادی سیستان و بلوچستان ظرف دو سال 7 برابر شد/ ورود 10 کشتی اقیانوس پیمای گندم کیفی به کشور از طریق بندر اقیانوسی چابهار در سال
برداشت گندم درروستای پیری - شرق سیستان و بلوچستان
ارزآوری سالانه 300 میلیون دلاری در سیستان بلوچستان
امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 ساعت 09:002024-05-01پزشكي

کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می کنند


مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: کمتر از یک درصد مردم استان در سال گذشته که واجد شرایط اهدای خون بودند در سیستان و بلوچستان خون اهدا کرده اند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: کمتر از یک درصد مردم استان در سال گذشته که واجد شرایط اهدای خون بودند در سیستان و بلوچستان خون اهدا کرده اند.

ابوالحسن صفدری در گفت وگو با ایسنا، افزود: جمعیت استان 3 میلیون و 500 هزار نفر است و از این تعداد حدود 2 میلیون و پانصد هزار نفر به دلایلی از قبیل سن کمتر از 18 سال و یا بیشتر از 65 سال، وزن کمتر از50 کیلوگرم، داشتن بیماری خونی و زمینه ای خاص نمی توانند خون اهدا کنند.

وی بیان کرد: حدود یک میلیون نفر واجد شرایط خون دادن در سیستان و بلوچستان هستند که از این تعداد در سال گذشته 70 هزار مراجعه برای اهدای خون صورت گرفته در حالی که بسیاری از این افراد 2 بار در سال اهدا داشتند که در مجموع 35 تا 40 هزار نفر در کل استان برای اهدای خون مراجعه کرده اند.

صفدری ادامه داد: ترس مردم از اهدای خون و نگرانی بی مورد از ایجاد کم خونی مهمترین دلایل افراد برای عدم مراجعه برای اهدای خون به شمار می رود در حالی که بدن خود یک کارخانه فعال، ساخت خون است.


برچسب ها: سیستان و بلوچستان - بلوچستان - سیستان - اهدا - اهدای خون - شرایط - انتقال خون
آخرین اخبار سرویس:

کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می کنند

کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می کنند