مطالب مرتبط:
پیشنهاد وزیر کشور برای پیش بینی زلزله: قدرت تشخیص حیوانات را شبیه سازی کنید
حسگری که سطح اکسیژن خون را از تنفس تشخیص می دهد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 ساعت 07:202024-05-08پزشكي

تشخیص فشارخون بالا از روی انگشتان


قلب بین 60 تا 80 بار در دقیقه، خون را از طریق شریان ها پمپ می کند تا به تمام قسمت های بدن برسد و فشاری که بر دیواره رگ ها وارد می شود، فشار خون نام دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی قلب بین 60 تا 80 بار در دقیقه، خون را از طریق شریان ها پمپ می کند تا به تمام قسمت های بدن برسد و فشاری که بر دیواره رگ ها وارد می شود، فشار خون نام دارد.

فشار خون طبیعی کمتر از 120 سیستولیک و 80 دیاستولیک یا 120/80 میلی متر جیوه است.

هر رقم بالاتر از آن به معنای فشار بیشتر بر شریان هاست که باعث می شود در طول زمان خاصیت ارتجاعی کمتری داشته باشند و این مورد می تواند منجر به گردش خون کمتر در بدن، حمله قلبی، سکته مغزی یا بیماری کلیوی شود.

انجمن قلب آمریکا می گوید که فشار خون بالا تقریبا نیمی از جمعیت ایالات متحده را گرفتار کرده است و بسیاری از این افراد از وضعیت خود آگاه نیستند زیرا اغلب علائمی ندارند.

با این حال، بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی افرادی که فشار خون 180/120 میلی متر جیوه دارند ممکن است سردردهای شدید، مشکل در تنفس، تاری دید، گیجی یا وزوز در گوش را تجربه کنند و یکی دیگر از علائم فشار خون بالا ممکن است تورم انگشتان و پاها باشد.

اگر فشار خون بالا دارید ممکن است انگشتان شما متورم شوند قلب برای پمپاژ خون در بدن باید سخت تر کار کند و گاهی اوقات خون به سختی از اندام ه


برچسب ها: فشار - فشار خون - شریان ها - شریان - فشار خون بالا - فشارخون بالا - بیماری کلیوی
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص فشارخون بالا از روی انگشتان

تشخیص فشارخون بالا از روی انگشتان