مطالب مرتبط:
تروما چهارمین علت مرگ در دنیا 
مرگ بر اسراییل، شعار آزادی خواهان دنیا شده است
تنش اخیر نشان داد که ایران چقدر در دنیا تنها است
بزرگترین فرودگاه دنیا متعلق به کجاست؟
این شهید حتی موقع به دنیا آمدن فرزندش هم حاضر نشد به خانه برگردد!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 اردیبهشت 1403 ساعت 16:452024-05-03پزشكي

تروما چهارمین علت مرگ در دنیا


ضربه یا تروما (Trauma) در دانش پزشکی به هر نوع ضربه، جراحت، شوک، آسیب و حادثه وارد شده بر بدن گفته می شود، مشروط به اینکه از خارج به بدن وارد شده باشد و عامل درونی، - ضربه یا تروما (Trauma) در دانش پزشکی به هر نوع ضربه، جراحت، شوک، آسیب و حادثه وارد شده بر بدن گفته می شود، مشروط به اینکه از خارج به بدن وارد شده باشد و عامل درونی، علت ایجاد آسیب نباشد.

دبیر اجرایی جامعه جراحان ایران تروما را چهارمین علت مرگ در دنیا بیان کرد و گفت: مراقبت و مدیریت بیمار در خونریزی شدید تروما ضروری است و باعث جلوگیری از مرگ بیمار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ابوالفضل افشار فرد در گفت و گویی افزود: تروما چهارمین علت مرگ در دنیا و بیشترین عمر از دست رفته در جهان محسوب می شود و چون تروما بیشتر در افراد جوان اتفاق می افتد، شناخت تروما از لحاظ شروع سریع اقدامات اولیه، اهمیت زیادی دارد.

وی اظهار داشت: جراحی عروق یک رشته نوین فوق تخصصی در پزشکی است که در آن اختلال های سیستم عروقی، بیماری شریان ها و رگ های لنفاوی با روش های درمان دارویی، روش های نیمه تهاجمی با استفاده از بازسازی سیستم عروقی با روش های تخصص جراحی در کشور درمان می شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پزشکی ایران را در درمان تروما و جراحی نوین مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تازه های درمانی بیماری های عر


برچسب ها: تروما - چهارمین - مرگ در - ضربه - دنیا - آسیب - پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

تروما چهارمین علت مرگ در دنیا

تروما چهارمین علت مرگ در دنیا