مطالب مرتبط:
تصویری تازه از حیوان کمیابی که در ایران متولد شد
پس از عملیات وعده صادق ایران جدیدی متولد شد/ پروژه جنگ هراسی در ایرانی فروپاشید
رهاسازی بخشی از حقابه ایران از افغانستان در پی بارندگی های اخیر
خیابانی در پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می شود
چهار روایت از حجاب زنان در ایران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 ساعت 14:152024-04-22اجتماعي

تصویری تازه از حیوان کمیابی که در ایران متولد شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: «دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال 1403 در سایت تکثیر و پرورش مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال 1403 در سایت تکثیر و پرورش مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد.

سعید شهند افزود: در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض، 6 رأس گوزن زرد ایرانی در سال 1401 از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیاء این گونه در رشکان با ترکیب جنسی 4 ماده و 2 نر منتقل شده است که با تولد 3 راس گوزن زرد ایرانی در سال 1402 و با تولد دو گوساله گوزن در سال جاری، تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت تا به امروز به 13 راس افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه وضعیت مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد، گفت: دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه به صورت شبانه روزی وضعیت این گونه در معرض خطر انقراض، به خصوص گوساله های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می دهند و امید ها برای نجات این گونه ارزشمند در پارک ملی دریاچه ارومیه روز به روز بیشتر می شود.


برچسب ها: پارک ملی دریاچه ارومیه - گوزن زرد ایرانی - مدیرکل حفاظت محیط زیست - دریاچه ارومیه - گوزن زرد - حفاظت محیط زیست - آذربایجان غربی
آخرین اخبار سرویس:

تصویری تازه از حیوان کمیابی که در ایران متولد شد

تصویری تازه از حیوان کمیابی که در ایران متولد شد