مطالب مرتبط:
بارش های کشور به نرمال نزدیک شده اما همچنان آب نیازمند توجه است
بارش های کشور به حد نرمال نزدیک شده است
کاهش 12 درصدی بارش ها در کشور/ این استانها بیشترین بارش را داشتند
هواشناسی ایران1403/02/11؛پیش بینی بارش های شدید در کشور
هواشناسی؛ یش بینی بارش های شدید در 14 استان کشور
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 ساعت 13:102024-04-30اقتصادي

بارش های کشور به نرمال نزدیک شد


سخنگوی صنعت آب ایران با اشاره به پرشدگی 64 درصدی مخازن سدهای کشور گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور معادل سال گذشته است، اما ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته دارای کاهش 8 درصدی است.

- سخنگوی صنعت آب ایران با اشاره به پرشدگی 64 درصدی مخازن سدهای کشور گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور معادل سال گذشته است، اما ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته دارای کاهش 8 درصدی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فیروز قاسم زاده کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را 7 درصد اعلام و اظهار کرد: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال های گذشته در رواناب ها و جریان رودخانه ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه ها روبرو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین کننده آب شرب پایتخت را 24 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا 9 اردیبهشت 1403 با کاهش 10 درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم ا


برچسب ها: مخازن - کشور - گذشته - درصد - کاهش - رودخانه ها - نرمال
آخرین اخبار سرویس:

بارش های کشور به نرمال نزدیک شد

بارش های کشور به نرمال نزدیک شد