مطالب مرتبط:
بن گوریون راست گفته بود!/حمله ایران به اسراییل؛ تشدید تنش ها یا بازگشت آرامش؟
علت کنسلی پرواز تیم ملی فوتسال به کشور تایلند چه بود!؟
کشتمش، چون شبیه جادوگر ها بود!
عکس/ این آقا مدتی شوهر نفیسه روشن بود!
قاتل: کشتمش، چون شبیه جادوگر ها بود!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 فروردین 1403 ساعت 09:352024-04-15بين الملل

بن گوریون راست گفته بود!


دیوید بن گوریون، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی پس از گذشت سال ها از اعلام رسمیت این رژیم جعلی و در پی پیروزی های اسراییل در جنگ شش روزه و جنگ رمضان (یوم کیپور)، - دیوید بن گوریون، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی پس از گذشت سال ها از اعلام رسمیت این رژیم جعلی و در پی پیروزی های اسراییل در جنگ شش روزه و جنگ رمضان (یوم کیپور)، جمله ای دارد که بسیار قابل تأمل است: اسراییل می تواند 100 نبرد را ببرد و با مشکلاتش بسازد؛ اما اگر فقط یک نبرد را ببازد، به معنی مرگ آن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تقی دژاکام در یادداشتی با این عنوان در روزنامه جوان نوشت: این سخن بن گوریون را نباید ساده تلقی کرد؛ او به خوبی از ریشه های تأسیس رژیم صهیونیستی و ساختار و سازوکارهای داخلی و خارجی آن آگاه بود و بر اساس یک برآورد منطقی و حساب شده به این ارزیابی رسیده بود.

البته او حق داشت وقتی پایان جنگ شش روزه ای را دیده بود که در آن تمام ارتش های عربی به صورت متحد وارد عمل شدند و کاری از پیش نبردند و جنگ رمضانی را دیده بود که همان ارتش ها به اضافه تجهیزات نظامی گسترده زمینی و هوایی شوروی هم موفق نشدند اسراییل را به مرزهای 1967 برگردانند.

او در زمانی مدیریت رژیم اشغالگر را به عهده داشت که دولت ایالات متحده در پی قطع نفت کشورهای اسلامی، آشکارا جرئت حمایت سیاسی و نظامی از اسرایی


برچسب ها: رژیم صهیونیستی - بن گوریون - صهیونیستی - اسراییل - رژیم - نخست وزیر - روزه
آخرین اخبار سرویس:

بن گوریون راست گفته بود!

بن گوریون راست گفته بود!