مطالب مرتبط:
ضرورت جهاد تبیین پس از حماسه سپاه پاسداران
یک حماسه و سه پیام
ورود مسلم بن عقیل به کوفه، نقطه عطفی در تاریخ اسلام
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 فروردین 1403 ساعت 13:052024-04-14سياسي

مسلم بن عقیل پیشگاه حماسه عاشورا


در حادثه عاشورا مسلم بن عقیل، پیشگام حماسه عاشورا بود و حضور او در کوفه موجب آشکار شدن تزویر و ریاکاری امویان شد و غربت او در کوفه یادآور غربت و مظلومیت خاندان پیامبر در کربلا است.

- ایسنا/قم در حادثه عاشورا مسلم بن عقیل، پیشگام حماسه عاشورا بود و حضور او در کوفه موجب آشکار شدن تزویر و ریاکاری امویان شد و غربت او در کوفه یادآور غربت و مظلومیت خاندان پیامبر در کربلا است.

در حماسه عاشورا اولین اقدام امام حسین (ع) فرستادن مسلم به کوفه بود، مسلم پس از رفتن از مکه به مدینه و از آن جا به سمت عراق، حرکت کرد و در کوفه در منزل مختار بن ابی عبیده اقامت کرد مردم کوفه نیز به جلالت قدر نماینده امام (ع) واقف بودند، بنابراین قبل از آمدن عبیدالله بن زیاد به کوفه به خوبی از او استقبال کردند.

مدت 35 روز پس از ورود مسلم (5 شوال سال 60) حدود هجده هزار نفر با او بیعت کردند تا این که حاکم کوفه بر کنار و عبیدالله بن زیاد به جای او برگزیده شد.

زمان شهادت مسلم بن عقیل، روز نهم ذی الحجه(روز عرفه) سال 60 هجری قمری است، مرقد شریف آن حضرت در شهر کوفه زیارتگاه ارادت مندان اهل بیت(ع) است و در مورد جایگاه مسلم(ع) نزد امام حسین(ع)، همین بس که وقتی خبر شهادت او به حضرت (ع) رسید فرمود: لا خَیْرَ فِی الْحَیاهِ بَعْدَکُمْ بعد از شما خیری در زندگی نیست.


برچسب ها: عاشورا - کوفه - حماسه - غربت - عبیدالله بن زیاد - پیامبر - عقیل
آخرین اخبار سرویس:

مسلم بن عقیل پیشگاه حماسه عاشورا

مسلم بن عقیل پیشگاه حماسه عاشورا