مطالب مرتبط:
بورل: به امیرعبداللهیان گفتم که ایران باید از تشدید تنش هسته ای خودداری و شهروندان اروپایی بازداشت شده را هرچه زودتر آزاد کند
دختران فوتبال ایران دهم شدند
دختران فوتبال ایران دهم شدند
دختران فوتبال ایران دهم شدند
پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران به AFC/ این طرح به سود همه است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 فروردین 1403 ساعت 11:252024-03-27اجتماعي

روستای «هیر» بزرگترین تولیدکننده زغال اخته در ایران


روستای هیر در شمال استان قزوین در بین کوه های مرتفع البرز واقع شده و باغستان های زیبا و سرسبز نیز چون نگینی آن را دربر گرفته ؛ این روستا در استان قزوین بزرگترین تولیدکننده زغال اخته در بین روستاهای ایران است.

- ایسنا/قزوین روستای هیر در شمال استان قزوین در بین کوه های مرتفع البرز واقع شده و باغستان های زیبا و سرسبز نیز چون نگینی آن را دربر گرفته ؛ این روستا در استان قزوین بزرگترین تولیدکننده زغال اخته در بین روستاهای ایران است.

هیر روستایی است در دهستان رودبار شهرستان بخش الموت غربی شهرستان قزوین که در 11 کیلومتری شهر رازمیان واقع شده و تا شهر قزوین حدود 70 کیلومتر فاصله دارد.

این روستا در شمال استان قزوین در بین کوه های مرتفع البرز واقع شده و باغستان های زیبا و سرسبز نیز چون نگینی آن را در بر گرفته است.

گویش محلی این روستا تاتی است و 678 نفر در قالب 227 خانوار در این روستا زندگی می کنند و بیشتر اهالی آن را افراد ساکن دائمی تشکیل می دهند اما در فصول گرم تر سال تعداد ساکنان روستا به حدود 3500 نفر نیز می رسد.

اشتغال اصلی ساکنان دائم روستا عمدتاً مبتنی بر کشاورزی است و محصول عمده فندق، گردو، زغال اخته، زالزالک و ریواس از محصولات عمده روستاست.


برچسب ها: روستا - استان قزوین - قزوین - تولیدکننده - روستاهای ایران - زغال اخته - استان
آخرین اخبار سرویس:

روستای «هیر» بزرگترین تولیدکننده زغال اخته در ایران

روستای «هیر» بزرگترین تولیدکننده زغال اخته در ایران