مطالب مرتبط:
ساخت ماهواره برهای سنگین سریر و قائم در کشور/سامان 2 و ماهواره ظفر 2 در دستور کار سازمان فضایی
ساخت ماهواره برهای سنگین سریر و قائم در کشور
ترافیک سنگین در راه های شمالی کشور (2فروردین 1403)
ساخت 2 ماهواره بر ایرانی
ترافیک سنگین در راه های شمالی کشور
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 فروردین 1403 ساعت 09:252024-03-22اقتصادي

ساخت ماهواره برهای سنگین سریر و قائم در کشور


بعد از 12 پرتاب موفق ایران در صنعت فضایی و قرار گرفتن دو ماهواره «خیام» و «پارس 1» در مدار توسط ماهواره برهای بین المللی، اکنون صنعت فضایی کشور به سمت طراحی و ساخت ماهواره برهای سنگین چون «سریر» و «قائم 105 و 120»، -   دو همکاری بین المللی برای پرتاب ماهواره بعد از پرتاب ماهواره خیام در سال گذشته با سایوز، ماهواره پارس 1 دومین تجربه کشور در پرتاب بین المللی بوده است.

پارس 1 یک ماهواره تحقیقاتی_سنجشی است و به منظور تصویربرداری کاربردی، توسعه بازار داده های سنجشی داخلی و توسعه و آزمون فناوری های مورد نیاز ماهواره های سنجشی عملیاتی بومی طراحی و تولید شده است.

در اینفوگرافی زیر می توانید نمای کلی از خدمات، تجهیزات و امکانات این ماهواره را مشاهده کنید: دکتر حسن سالاریه در گفت وگو با ایسنا، توسعه فناوری های بومی ماهواره و ماهواره بر و افزایش کاربری دانش فضایی در سطح کشور را از برنامه های این سازمان در حوزه فضایی عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های فضایی در دنیا جزء حوزه های نوظهور محسوب می شود و برنامه جدی سازمان فضایی این است که با توجه به ضرورت استفاده و مدیریت داده های فضایی، به دنبال توسعه این فناوری ها است.

وی با اشاره به اقدامات فضایی کشور در سال 1402، اظهار کرد: از اقدامات شاخص کشور در سال گذشته، آغاز طراحی و ساخت ماهواره ها


برچسب ها: ماهواره - بین المللی - پرتاب ماهواره - پرتاب - کشور - توسعه - فضایی
آخرین اخبار سرویس:

ساخت ماهواره برهای سنگین سریر و قائم در کشور

ساخت ماهواره برهای سنگین سریر و قائم در کشور