مطالب مرتبط:
انتقاد شدید دادستان کل کشور از تخریب طبیعت بکر شمال
پل طبیعت به رنگ پرچم ایران!
نمای پل طبیعت شبانه تغییر کرد
نمای پل طبیعت شبانه تغییر کرد
نمای پل طبیعت شبانه تغییر کرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 فروردین 1403 ساعت 07:452024-04-15اجتماعي

مسافران همیشه طبیعت را دریابیم


زندگی عشایری در استان خراسان شمالی با تمام زیبایی ها، با چالش های متعدد در حوزه های مختلف اعم از بهداشتی، درمانی و آموزشی همراه است.

- ایسنا/خراسان شمالی زندگی عشایری در استان خراسان شمالی با تمام زیبایی ها، با چالش های متعدد در حوزه های مختلف اعم از بهداشتی، درمانی و آموزشی همراه است.

با شنیدن عشایر ذهن ناخودآگاه به سمت یک زندگی باصفا و آرام در دل طبیعت می رود، مردمانی که با چهره های سوخته از جفای گرما و سرما، نماد صداقت، مهربانی، سختکوشی هستند.

ایل به عنوان واژه مقدس جامعه عشایری یک نماد است، واژه ای کوتاه اما پر از حکایت و روایت برای آنانی که زیست عشایری را هیاهوی زندگی شهری ترجیح داده اند و دست بر زانوی همت خود، غریبانه و گمنام چون کارآفرینی موفق به اقتصاد کمک شایانی می کند.

زیست اجتماعی همراه با تعامل، دوستی، همکاری در جامعه عشایری زیباترین تداعی از بنی آدم اعضای یکدیگرند است، مردمانی که در عصر تکنولوژی و جدایی حقیقی و کوچ به دوستی مجازی، همچنان بر آداب و رسوم گذشتگان خود ایستاده اند.

بی تردید صحنه های زیبای زیست عشایری برای به تصویر درآمدن و روایت حکایت زندگی پر از چالش این قشر برای هر اهل فنی شیرین باشد، اما اگر از رؤیای لذت بخش زندگی آرام عشایر به واقعیت ها کوچ کنیم، متوجه بی مهری بسیار به این جامعه غیور و بی اد


برچسب ها: خراسان شمالی - استان خراسان شمالی - عشایر - عشایری - استان خراسان - جامعه عشایری - زندگی عشایری
آخرین اخبار سرویس:

مسافران همیشه طبیعت را دریابیم

مسافران همیشه طبیعت را دریابیم