مطالب مرتبط:
یکصد روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به 21 رسید
چرا پهپاد های ایران از کشور اردن عبور کردند؟ +ویدئو
آنچه دشمنان را در عملیات اخیر از قدرت ایران دچار ترس کرد داشتن علم و دانش بود
قیمت محصولات ایران خودرو امروز 29 فروردین 1403
خروج ایران از شورای بین المللی موزه ها تکذیب شد/ افزایش 50 درصدی گردشگران خارجی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 ساعت 10:402024-04-18فرهنگي

پورتراب؛ پیرِ دِیر موسیقی ایران


آیین بزرگداشت زنده یاد مصطفی کمال پورتراب (پژوهشگر، مولف و تئوریسین موسیقی) به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و با حضور پرشمار استادان، پژوهشگران، - آیین بزرگداشت زنده یاد مصطفی کمال پورتراب (پژوهشگر، مولف و تئوریسین موسیقی) به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و با حضور پرشمار استادان، پژوهشگران، مدیران فرهنگی و هنری و علاقه مندان به موسیقی در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ابتدای این آیین پس اجرای زنده قطعاتی از آثار موسیقایی کمال پورتراب از سوی دو نفر از نوازندگان جوان کشور، محمود شالویی (رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی) به ایراد سخن پرداخت و گفت: هنوز هم شخصیت و سلوک استاد پورتراب برای عموم مردم و دانشجویان موسیقی کشور ناشناخته است،؛حال آنکه این استاد فقید حائز ویژگی هایی منحصر به فرد بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آثار موسیقایی مرحوم پورتراب همواره در هنرستان های موسیقی مورد توجه و مرجع هنری آنهاست.

همچنین در واحدهای علمی و کاربردی و دانشگاه های ایران از گذشته تاکنون آثار این استاد گرانقدر از جمله کتاب وزین تئوری موسیقی محل رجوع استادان و دانشجویان موسیقی بوده و هست.


برچسب ها: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی - مفاخر فرهنگی - مصطفی کمال پورتراب - موسیقی - فرهنگ - فرهنگی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
آخرین اخبار سرویس:

پورتراب؛ پیرِ دِیر موسیقی ایران

پورتراب؛ پیرِ دِیر موسیقی ایران