مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 فروردین 1403 ساعت 05:302024-04-11اقتصادي

ساکنان طبقه همکف اقیانوس


بر اساس یافته های جدید پژوهش آژانس ملی علوم استرالیا که با همکاری دانشگاه تورنتو در کانادا انجام شد، کف اقیانوس تا 11 میلیون تن زباله پلاستیکی را در خود جای داده است.

- این رقم با نرخ هشداردهنده ای همراه است؛ هر دقیقه یک کامیون زباله پلاستیکی به اقیانوس ریخته می شود و پیش بینی ها حاکی از 2 برابر شدن احتمالی استفاده از پلاستیک تا سال 2040 است، درک پویایی سفر پلاستیک در محیط های دریایی برای حفظ حیات دریایی و زیستگاه ها ضروری است.

یکی از پژوهشگران این پژوهش اظهار کرد: ما می دانیم که سالانه میلیون ها تن زباله پلاستیکی وارد اقیانوس های ما می شود، اما چیزی که نمی دانستیم این است که چه مقدار از این آلودگی به کف اقیانوس ختم می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ما کشف کردیم که کف اقیانوس به محل استراحت یا مخزن بیشتر آلودگی های پلاستیکی تبدیل شده است و تخمین زده می شود بین سه تا 11 میلیون تن پلاستیک در کف اقیانوس فرو برود.

در حالی که پیش از این تخمینی از میکروپلاستیک ها در کف دریا انجام شده است، این تحقیق به موارد بزرگتر، از تور ها تا کیسه های پلاستیکی و هر چیز دیگری می پردازد.

مقدار زیادی پلاستیک کف اقیانوس نتایج تحقیق آلیس ژو از دانشگاه تورنتو نشان می دهد که میزان پلاستیکی که در کف اقیانوس یافت می شود می تواند تا 100 برابر از پلاستیک سطحی فراتر رود.


برچسب ها: پلاستیک - اقیانوس - زباله پلاستیکی - میلیون - زباله - پژوهش - دانشگاه تورنتو
آخرین اخبار سرویس:

ساکنان طبقه همکف اقیانوس

ساکنان طبقه همکف اقیانوس